مدیر آنروا از مردم غزه عذرخواهی کرد
مدیر آنروا از مردم غزه عذرخواهی کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ماتیاس شمالی» مدیر عملیات آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی(آنروا)  نسبت به اظهارات اخیر خود که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را توجیه کرده بود، ابراز تاسف کرد. به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، مدیر عملیات آنروا گفت: صحبت‌هایی که اخیرا با تلویزیون […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ماتیاس شمالی» مدیر عملیات آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی(آنروا)  نسبت به اظهارات اخیر خود که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را توجیه کرده بود، ابراز تاسف کرد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، مدیر عملیات آنروا گفت: صحبت‌هایی که اخیرا با تلویزیون اسرائیل داشتم، موجب آزردگی و رنجش خاطر کسانی شده بود که یکی از اعضای خانواده‌ خود را در جنگ غزه از دست دادند. دو هفته گذشته برای غزه و کسانی که در آنجا زندگی می‌کنند، وحشتناک بود.

وی افزود: من با خانواده‌هایی که عزیزانشان را به طرز فجیعی از دست دادند، صمیمانه ابراز همدردی می‌کنم و نهایت احترام و همبستگی خود را با همکارانم در آنروا و خانواده‌هایشان ابراز می‌دارم که درد و خسارت سنگینی را متحمل شدند.

مدیر عملیات آنروا با تاکید بر اینکه اصلا هیچ توجیهی برای کشتار غیرنظامیان وجود ندارد، گفت: بسیاری از مردم بی گناه به سادگی جان خود را در این جنگ از دست دادند، چیزی که قابل تحمل نیست و دقت و تجربه نظامی هم هرگز نمی‌تواند توجیهی برای جنگ باشد.

ماتیاس شمالی روز دوشنبه در گفت‌وگو با کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی درباره تجاوز اخیر به غزه مدعی شده بود : من کارشناس نظامی نیستم؛ اما از نظر من دقت بالایی در بمباران ارتش اسرائیل در یازده روز گذشته وجود داشته است.

وی افزود: براساس توصیف همکاران من، بمباران‌ها در این جنگ شدیدتر از جنگ ۲۰۱۴  بود؛ اما اسرائیل به استثنای برخی موارد، اهداف غیرنظامی را بمباران نکرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) اظهارات شمالی را محکوم کرد و گفت: ما از سخنان ماتیاس شمالی در مصاحبه با تلویزیون اسرائیل درباره تجاوز اخیر علیه غزه که خود را در جایگاه یک تحلیلگر نظامی یا سخنگوی ارتش قرار داده بود، شوکه شدیم

حماس با بیان اینکه مدیر آنروا درصدد توجیه بمباران غیرنظامیان و خانه هایشان، کاستن از حجم قربانیان غزه و تمجید ارتش رژیم صهیونیستی بوده است، گفت: به مدیر آنروا یادآور می‌شویم که وظیفه او حمایت از آوارگان و نه توجیه تجاوز و کشتار کودکان و تخریب خانه‌ها و هدف قرار دادن تاسیسات بهداشتی، آموزشی و اجتماعی است. او باید از مردم فلسطین و قربانیان این تجاوز عذرخواهی کند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در غزه تعداد شهدای نوار غزه به ۲۵۳ نفر رسیده که در میان آنها ۶۶ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ سالخورده دیده می‌شود و ۱۹۴۸ نفر نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/.