مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان: تلاش برای افزایش اشتغال زایی خانواده مددجویان در سال ۱۴۰۰/ سرعت در ارائه خدمت رسانی با راه اندازی سامانه حمایت
مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان: تلاش برای افزایش اشتغال زایی خانواده مددجویان در سال ۱۴۰۰/ سرعت در ارائه خدمت رسانی با راه اندازی سامانه حمایت

خبرگزاری میزان – در دوره تحول در دستگاه قضایی، بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و بنا به تاکیدات رئیس قوه قضاییه در جهت اصلاح امور زندان و زندانیان گام‌های ارزنده‌ای برداشته شده است. یکی از این موارد اصلاحی، ناظر بر توجه به وضعیت خانواده زندانیان است؛ در نظام زندانبانی جمهوری اسلامی ایران، مجازات […]

خبرگزاری میزان – در دوره تحول در دستگاه قضایی، بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و بنا به تاکیدات رئیس قوه قضاییه در جهت اصلاح امور زندان و زندانیان گام‌های ارزنده‌ای برداشته شده است. یکی از این موارد اصلاحی، ناظر بر توجه به وضعیت خانواده زندانیان است؛ در نظام زندانبانی جمهوری اسلامی ایران، مجازات مجرم و زندانی شدن وی نباید کوچکترین خدشه‌ای را به وضعیت مادی و معنوی خانواده زندانیان ایجاد کند؛ بر همین اساس در تقویم قضایی کشور پنجم خرداد ماه به نام «نسیم مهر» برای توجه به خانواده زندانیان اختصاص یافته است.

ابتکارات دستگاه قضا و سازمان زندان‌ها برای توجه به وضعیت مادی و معنوی خانواده زندانیان در دوره تحول قابل توجه و برجسته بوده است.

به همین مناسبت با جبار باقری، مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت‌وگویی داشته‌ایم.

باقری با بیان اینکه انجمن حمایت از زندانیان تنها متولی حمایت از خانواده‌هاست، گفت:  در سال گذشته یک هزار و ۷۵۰ خانواده زندانی را تحت پوشش انجمن قرار داده‎‌ایم.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان تصریح کرد: بخش‌هایی دیگر حمایتی هم از مددجویان صورت گرفته که شامل بخشی در حوزه درمان و بخشی در حوزه اشتغال است. برای فرزندان زندانیان که از تحصیل بازمانده‌اند نیز پیش‌بینی‌هایی انجام می‌شود.

وی در خصوص سیاست‌های کلی قوه قضاییه جهت پوشش حداکثری خانواده زندانیان، افزود: برنامه‌هایی که برای سال جاری و در راستای سیاست‌های کلی قوه قضاییه پیش‌بینی شده شامل پوشش حداکثری خانواده‌های زندانیان است.

باقری ادامه داد: مددکار‌ان اجتماعی انجمن حمایت زندانیان با هماهنگی روسای زندان‌ها نسبت به شناسایی چهره به چهره زندانیان و بررسی مشکلات خانواده آن‌ها اقدام می‌کنند و حلقه اتصال انجمن با خانواده زندانی در واقع خود زندانی تلقی می‌شود.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز با اشاره به این مطلب که ۱۱ هزار خانواده در سامانه حمایت ثبت نام کرده اند،  افزود: اتفاق خوبی که در حال انجام است، ایجاد سامانه حمایت در سازمان زندان‌های کشور است اخیرا یک سامانه هوشمندی تعریف شده که به محض اینکه خانواده‌های زندانیان از هرجای کشور ثبت نام کنند، تحت پوشش قرار می‌گیرند و با این اقدام شناسایی راحت تر شده است.

این مقام مسئول در اختیار بودن اطلاعات به‌روز خانواده‌ها، سرعت در ارائه خدمت رسانی و هدایت هدفمند حمایت‌ها از جمله ویژگی های این سامانه عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۲۰ انجمن حمایت زندانیان در سطح کشور گفت: کسانی که از طریق سامانه حمایت در هر جای کشور ثبت‌نام کنند این سامانه به صورت هوشمند موارد را به نزدیک‌ترین انجمن حمایتی که در کشور فعال است، ارجاع می‌دهد و بعد از شناسایی از طریق سامانه حمایت، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

باقری با بیان اینکه تفاهم نامه‌ای به منظور حمایت از خانواده مددجویان با کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد گردیده است، افزود: به تبع آن انجمن‌های حمایت زندانیان، افراد را به کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی می‌کردیم و تحت پوشش قرار می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین حوزه تامین نیازمندی خانواده‌های زندانیان، خیرین هستند، گفت: به حمایت بیش از پیش خیرین در این حوزه نیازمند هستیم.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز با اشاره به روز نسیم مهر (روز حمایت از خانواده زندانیان) بیان داشت:  روز ۵ خرداد تحت عنوان روز نسیم مهر برای حمایت از خانواده زندانیان به عنوان یک روز ثبت ملی شده است.

باقری در ارتباط با اشتغال زایی خانواده مددجویان در سال جاری، ابراز داشت: از آن جایی که برخی از خانواده مددجویان راغب به این موضوع هستند که به جای حمایت مالی، ایجاد شغل داشته باشند در سال جاری برنامه ریزی صورت گرفته مطابق دستورالعمل سازمان زندان‌ها برای ایجاد اشتغال هشتاد درصدی، این است که هر ماه برای ۲۰ خانواده از طریق خیرین امکانات اشتغال فراهم شود.

انتهای پیام/