مدت اجرای قانون جریمه مشمولان غایب پایان سال‌جاری به اتمام می رسد /مشمولان غایب برای خرید خدمت تا آخر سال فرصت دارند
مدت اجرای قانون جریمه مشمولان غایب پایان سال‌جاری به اتمام می رسد /مشمولان غایب برای خرید خدمت تا آخر سال فرصت دارند

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی، گفت: مدت اجرای قانون جریمه مشمولان غایب تنها تا پایان سال‌جاری بوده و در سال بعدی این طرح اجرا نخواهد شد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، ابراهیم امرانی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان، بابیان اینکه معاونت وظیفه عمومی استان مجموعه‌ای است که […]

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی، گفت: مدت اجرای قانون جریمه مشمولان غایب تنها تا پایان سال‌جاری بوده و در سال بعدی این طرح اجرا نخواهد شد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، ابراهیم امرانی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان، بابیان اینکه معاونت وظیفه عمومی استان مجموعه‌ای است که برای طیف بسیاری از همشهریان خدماتی ارائه می‌کند، اظهار داشت: بیشترین خدمات این معاونت در حوزه معافیت‌های کفالت، پزشکی و تحصیلی و موضوع اعزام مشمولان است.

وی افزود: طی ۹ ماهه نخست سال‌جاری یک هزار و ۵۰۰ فقره معافیت پزشکی در استان صادر شده که بیشترین فراوانی در خصوص بیماری‌های چشم، اعصاب و روان و ارتوپدی است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در بحث معافیت کفالت نیز یک‌هزار و ۲۰۰ فقره کفالت صادر شده که عمده‌ترین موضوعات مربوط به مادران مطلقه و مادرانی که همسرشان فوت‌ شده، است.

وی ادامه داد: در خصوص معافیت‌های موارد خاص مثل جانبازی، آزادگی و حضور در منطقه عملیاتی، والدین مشمولان نیز در ۹ ماهه نخست سال‌جاری ۴۰۰ فقره درخواست رسیدگی و منجر به صدور کار معافیت شده است.

امرانی بیان کرد: در بحث اعزام ابتدای ماه‌های زوج و ۱۹ ماه‌های فرد اعزام مشمولان در استان از این مرکز انجام می‌شود و با وجود مشکلات، در ساعات اولیه روز انجام می‌شود.

وی در ادامه بابیان اینکه یکی از عمده معضلات این مجموعه موضوع مشکل کارت‌های پایان خدمت و معافیت مخصوصاً در زمان اربعین و درخواست برای حضور در کربلاست، گفت: در این خصوص به دلیل ساقط شدن از درجه اعتبار کارت‌های قدیمی و کاغذی، متقاضیان با مشکل مواجه می‌شوند در این خصوص خواهشمندیم افراد دارای کارت‌های پایان خدمت قدیمی برای تعویض کارت‌های خود اقدام کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی در خصوص موضوع قانون جریمه مشمولان غایب و به عبارتی خرید خدمت مشمولان غایب، بیان کرد: از چهار سال گذشته این طرح به اجرا گذاشته‌ شده و سال‌جاری آخرین سال اجرای این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مدت اجرای قانون جریمه مشمولان غایب بالای هشت سال غیبت تنها تا پایان سال‌جاری بوده، متقاضیان تا پایان سال برای اقدام به خرید خدمت فرصت دارند و در سال بعدی این طرح اجرا نخواهد شد.

امرانی تأکید کرد: جریمه‌ها براساس مدرک تحصیلی و مدت‌زمان غیبت محاسبه می‌شود و هر چقدر میزان غیبت و تحصیلات بالاتر برود میزان جریمه بالاتری را شامل خواهد شد.

وی تصریح کرد: البته تخفیفاتی در این زمینه در نظر گرفته‌ شده که مربوط به افراد متأهل و دارای فرزند بوده و برای متأهلان پنج درصد و به ازای هر فرزند نیز پنج درصد تخفیف ارائه‌ شده است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه در خصوص تسهیل‌سازی محل خدمت کارهای خوبی انجام‌شده و محل خدمت مشمولان متأهل پس از طی دوره آموزشی در شهر محل سکونت همسر است و مشمولان عادی نیز در فاصله ۳۰۰ کیلومتری از محل زندگی خودشان ساماندهی می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح ماهر ادامه داد: همه سربازهای یگان‌های خدمتی می‌تواند در دوره‌هایی که با هماهنگی مراکز فنی و حرفه‌ای پیش‌بینی‌ شده، شرکت کنند و در یک حوزه براساس علاقمندی یک مهارت را دریافت کنند.