ظریف عازم مونیخ المان شد
ظریف عازم مونیخ المان شد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به منظور شرکت در نشست بین المللی حمایت از سوریه و کنفرانس امنیتی مونیخ عازم کشور آلمان شد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، رییس دستگاه دیپلماسی را در این سفر حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه همراهی می کند. نشست بین المللی حمایت […]

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به منظور شرکت در نشست بین المللی حمایت از سوریه و کنفرانس امنیتی مونیخ عازم کشور آلمان شد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، رییس دستگاه دیپلماسی را در این سفر حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه همراهی می کند.
نشست بین المللی حمایت از سوریه قرار است امروز – پنج شنبه- در مونیخ آلمان برگزار شود.
فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان یک شنبه در گفت و گو با روزنامه فرانکفورتر آلگمانیته از حضور ظریف و عادل الجبیر وزرای خارجه ایران و عربستان در این نشست خبر داد.
وی با تاکید بر اهمیت ویژه این نشست، ابراز امیدواری کرد شرایط برای از سرگیری مذاکرات صلح ژنو مهیا شود.
این در حالی است که نشست پیشین مذاکرات صلح سوریه هفته گذشته به دلیل کارشکنی برخی طرف ها متوقف و ادامه مذاکرات به ششم اسفند ماه آینده موکول شد.
تعیین لیست معارضه و فهرست گروه های تروریستی به عنوان یکی از مقدمات گفت و گوهای سوری-سوری یکی از مهم ترین موانع رسیدن به توافق به شمار می رود.
برخی از کشورهای منطقه اصرار دارند گروه های تروریستی را به عنوان گروه های معارضه طرف های مذاکراتی در این نشست معرفی کنند.
این در حالی است که هفته گذشته هم محمد جواد ظریف در سفر به لندن در نشستی که برای ارسال کمک های انسانی به مردم سوریه برگزار شد، حضور یافت.
اشتاین مایر ابراز امیدواری کرد با برگزاری نشست سوریه در مونیخ شرایط برای از سرگیری مذاکرات صلح ژنو مهیا شود.
پنجاه و دومین کنفراسن امنیتی مونیخ نیز از ۱۲ تا ۱۴ فوریه (۲۳ تا ۲۴ بهمن) در مونیخ آلمان برگزار می شود و قرار است ۲۳ تن از روسای دولت های جهان و دهها وزیر از جمله وزیران امور خارجه ایران و عربستان در آن شرکت کنند.
پادشاه اردن؛ روسای جمهوری لهستان و اوکراین، نخست وزیران عراق، روسیه و فرانسه، وزیران امور خارجه آمریکا، آلمان، فرانسه و روسیه و وزیران دفاع انگلیس، فرانسه و آلمان از جمله مقاماتی هستند که حضور خود را در در این نشست تایید کرده اند.
همچنین نشست مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ مهرماه امسال با حضور وزیر امور خارجه آلمان در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.