متلاشی شدن ۲۹ باند سازمان یافته قاچاق/ کشف کالای قاچاق ۱۰۰ میلیون تومانی البسه خارجی از محموله پستی
متلاشی شدن ۲۹ باند سازمان یافته قاچاق/ کشف کالای قاچاق ۱۰۰ میلیون تومانی البسه خارجی از محموله پستی

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی با اشاره به بحث قاچاق کالا از طریق بسته‌های پستی، گفت: در بحث بسته‌های پستی در سه ماه گذشته در جلفا از بحث حمل و نقل پست کشفیاتی داشتیم به طوری که در ۲۲ اسفند محموله پستی با ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون تومان کشف شد که عمدتا البسه خارجی با […]

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی با اشاره به بحث قاچاق کالا از طریق بسته‌های پستی، گفت: در بحث بسته‌های پستی در سه ماه گذشته در جلفا از بحث حمل و نقل پست کشفیاتی داشتیم به طوری که در ۲۲ اسفند محموله پستی با ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون تومان کشف شد که عمدتا البسه خارجی با تصاویر مبتذل بوده و امیدواریم به حمل کالاهای قاچاق توجه شود.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، صابر عباس‌زاده ظهر امروز در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وضعیت در استان در ۱۱ ماهه گذشته نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی بوده است، اظهار داشت: در ۱۱ ماهه گذشته در خصوص بحث ارزش ریالی پرونده‌ها ۶۰ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم و در بحث تعداد پرونده‌های متشکله ۲۳ درصد کاهش داشتیم که این به این معنی است که در حوزه پرونده‌ها کلان کارش شده است.

تشکیل ۹ فقره پرونده بالای یک میلیارد تومانی قاچاق در آذربایجان‌شرقی/ متلاشی شدن ۲۹ باند سازمان یافته قاچاق

رئیس پلیس آگاهی استان، افزود: در سال گذشته در استان پرونده بالای یک میلیارد تومانی نداشتیم اما  تنها در یازده ماهه سال جاری ۹ فقره پرونده بالای یک میلیارد و  ۱۴ فقره پرونده بالای ۵۰۰ میلیون تومان، داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه حدود ۲۹ باند سازمان یافته در بحث ورود کالای قاچاق و باند سازمان یافته دستگیری داشتیم، گفت: در حوزه‌های مختلف نیز نیروی انتظامی استان عملکرد قابل قبولی داشته‌ایم به طوری که در بحث ملبوسات و منسوجات ۴۱۷ درصد و در بحث دخانیات ۳۱ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

عباس‌زاده ادامه داد: در حوزه تجهیزات رایانه‌ای ۱۲۵ درصد و در حوزه سلاح و مهمات ۱۳ درصد و در بحث تجهیزات ماهواره‌ای ۱۴ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در خصوص مواد محترقه افزایش چشمگیری داشته‌ایم به‌طوری‌که که در چند روز گذشته سه مورد کشفیات خوب در حوزه مواد محترقه داشته‌ایم که اطلاع رسانی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان، در ادامه با اشاره به بحث قاچاق کالا از طریق بسته‌های پستی، ادامه داد: در بحث بسته‌های پستی در سه ماه گذشته در جلفا از بحث حمل و نقل پست کشفیاتی داشتیم به طوری که در ۲۲ اسفند  محموله پستی با ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون تومان کشف شد که عمدتا البسه خارجی با تصاویر مبتذل بوده و امیدواریم به حمل کالاهای قاچاق توجه شود.

وی ادامه داد: در خصوص این محموله ۸۱ نفر به عنوان مالک معرفی شده در حالی که اجناس در یک روز تحویل شده و امکان ندارد ۸۱ نفر مالک باشند، همچنین موردی در شهرستان بناب بود که انتظار داریم عوامل پست در این خصوص ورود جدی داشته باشند.

عباس‌زاده، با تاکید بر ارائه آمار خودروهای وارداتی به منطقه آزاد ارس، اضافه کرد: بر اساس آمار یک شرکت تبلیغاتی از خودروهای وارداتی به منطقه بیش از چندبرابر آمار خودرویی که توسط نیروی انتظامی پلاک صادر شده، است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود منطقه آزاد و گمرک آماری بدهند که بدانیم چه تعداد خودرو وارد شده است، چون بر اساس اخبار رسیده این خودروها بیرون از منطقه آزاد سند و شماره‌گذاری می‌شود و به عبارتی اسناد قدیمی و اسناد خودروهای تصادفی را بر روی خودروهای  وارداتی سند می‌زنند.

رئیس پلیس آگاهی استان، در ادامه با اشاره به بحث امحای کالای قاچاق، گفت: در سال ۹۶ باید بر روی بحث امحا تاکید شود چرا که اگر جا بیفتد در بحث روانی در راستای پیشگیری بسیار تاثیرگذار خواهد بود.