مبادا مقام و مسؤولیت محلی برای تسویه حساب‌های شخصی باشد
مبادا مقام و مسؤولیت محلی برای تسویه حساب‌های شخصی باشد

رئیس دادگستری استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مبادا مقام و مسؤولیت محلی برای تسویه حساب‌های شخصی باشد، گفت: فقط باید خدمت به مردم را در انجام کار مد نظر بگیریم و بدون منت کار را انجام دهیم. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری صبح امروز در مراسم اختتامیه چهارمین […]

رئیس دادگستری استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مبادا مقام و مسؤولیت محلی برای تسویه حساب‌های شخصی باشد، گفت: فقط باید خدمت به مردم را در انجام کار مد نظر بگیریم و بدون منت کار را انجام دهیم.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری صبح امروز در مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن قوه قضائیه در هتل کایا تبریز اظهار داشت: از اینکه این نعمت بزرگ برگزاری مسابقات قرآن کریم نصیب مردم ولایت مدار تبریز شد خدار را شکرگزار هستیم.

وی با بیان اینکه حضور تمام حاضرین در این مراسم را قدر می نهیم و با حضور در شهر اولین ها شرف حضور داده اند، افزود: مسؤولان اجرایی برگزاری و استاندار و معاونت فرهنگی دادگستری و قضات کشوری با حضور در این مراسم رنگ دیگری به مجلس داده و ما را برای هر چه بهتر برگزار کردن مسابقات یاری دادند.

رئیس کل دادگستری استان با تاکید بر اینکه به یقین انسان در همه دوره نیازمند قران هستند و هیچ کسی بی‌نیاز از ان نبوده و نخواهد بود، گفت: آنهایی که برنامه حیات بخش قرآن  را بر گزیده اند توانستند خود را با انس با قرآن در اسمان معرفت الهی به پرواز در آیند.

وی ادامه داد: قرآن و آموزه‌های آن پیوند ریسمانی محکم در انسان ایجاد کرده تا آسمان‌ها این پیوند ناگسستنی خواهد بود.

مظفری با اشاره به اینکه تهذیب نفس موضوعی است که در همه معارف دینی بوده و قرآن کریم نسل بشر را به آن دعوت کرده است، افزود: عمل به آموزه‌های قرآن  پیوند با خدا را ایجاد خواهد کرد و این همان دستور قرآن است.

وی تصریح کرد: قرآن کریم و عمل به دستورات آن انسان را از هوای نفس دور می‌کند زیرا نفس همیشه به بدی وا می‌دارد مگر اینکه رحمت الهی شامل افراد باشد و این دستور حضرت علی (ع) به مالک اشتر بود.

رئیس دادگستری استان با یادآوری اینکه نگاه به مسؤولیت توصیه‌ای از دیدگاه قران و ائمه است و حضرت علی (ع) نیز در این رابطه  فرموده اند که مبادا مقام و مسؤولیت  محلی برای تسویه حساب‌های شخصی باشد، گفت: فقط باید خدمت به مردم را در انجام کار مد نظر بگیریم و طبق سفارش مقام معظم رهبری باید تکلیف مسؤولان به کارگیری تمام قوا برای خدمت به مردم است و بدون منت کاری را انجام دهند.

وی افزود: امیرالمومنین همیشه کارگزاران را به این موقعیت با نگاه خدمتگزاری به مسؤولیت خود دعوت می‌کرد که مبادا به غیر این نگاه و ترد مسؤولیتی شوند.

مظفری با اشاره به اینکه همه این برگزاری مسابقات مرتبط به قرآن استفاده از مفاهیم بلند قرآن است و از آنجایی که  رکن رکین اسلام و نظام جمهوری اسلامی در قرآن و سفارشات آن جمع شده است، تصریح کرد: دادگستری و قوه قضائیه به عنوان یک مجموع قانونی و اسلامی خود را با آموزه‌های قرآن عجین کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز ماحصل تلاش یک ساله خانواده قضایی در این مراسم نشان داده می‌شود و همه ساله نیز گسترش می یابد.

گزارش فارس حاکی است، در این مراسم دادستان کل کشور، معاون فرهنگی دادگستری، شهردار تبریز و اعضای شورای شهر و مقامات قضایی استان حضور داستند و از نفرات برتر دو بخش زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال تجلیل به عمل آورده شد.