مالیات را به‌جای درآمد براساس سابقه می‌گیرند/ ارتزاق ۸ میلیون نفر از صنعت فرش
مالیات را به‌جای درآمد براساس سابقه می‌گیرند/ ارتزاق ۸ میلیون نفر از صنعت فرش
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ هزار نفر در استان از فرش دستباف ارتزاق می‌کنند، گفت: تولیدکنندگان این شغل ایجاد ترافیک نمی‌کند بلکه ایجاد اشتغال و امنیت می‌کنند.

به گزارش قلم پرس، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ هزار نفر در استان از فرش دستباف ارتزاق می‌کنند، گفت: تولیدکنندگان این شغل ایجاد ترافیک نمی‌کند بلکه ایجاد اشتغال و امنیت می‌کنند.

اسماعیل چمنی صبح امروز در نشست با صنعت‌گران، تولیدکنندگان و کارآفرینان آذربایجان‌شرقی با رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: از صنعتی صحبت می‌کنم که سابقه ۳ هزار ساله دارد، در کشور ما ۸ میلیون نفر از هنر صنعت فرش ارتزاق می‌کنند که عینیت با اقتصاد مقاومتی دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ هزار نفر در استان از فرش دستباف ارتزاق می‌کنند، افزود: تولیدکنندگان این شغل ایجاد ترافیک نمی‌کنند بلکه ایجاد اشتغال و امنیت می‌کنند.

چمنی توضیح داد: تمام قالیبافان طبق مصوبه مجلس باید از بیمه قالیبافی استفاده  کنند ولی از ۶۰۰ هزار نفر به ۳۰۰ هزار رسیدیم که در استان ما نیز از ۹۰ هزار خانوار به ۴۵ هزار خانوار رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: اشتغال موضوع اصلی مشکلات ما در این صنعت است به‌طوریکه با ۲۰ میلیون تومان برای هر نفر می‌توان به اشتغال در این صنعت دست یافت.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان ساخت: البته پنج برابر شدن قیمت مواد خام و اولیه از مشکلات فرش بوده همچنین تسهیلات بانکی ۱۰ میلیونی پرداخت نمی‌شود ولی برای برخی‌ میلیاردها پرداخت می‌شود.

وی متذکر شد: نرخ ارز را دولت تعیین نمی‌کند بلکه عرضه و تقاضا تعیین می‌کند، از این‌رو این نرخ‌های متغیر ما را با مشکلات زیادی روبه رو کرده است.

چمنی گفت: متاسفانه مالیات را به‌جای مبنای درآمد بر مبنای سابقه می‌گیرند که انصاف نیست.

  • منبع خبر : فارس