مالدیو: تمامی روابط با اسرائیل همچنان تعلیق می‌ماند
مالدیو: تمامی روابط با اسرائیل همچنان تعلیق می‌ماند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ابراهیم محمد صالح» رئیس جمهور مالدیو در پیامی در توییتر حمایت کشورش از فلسطین را اعلام کرده و تاکید کرد که این کشور در همبستگی با فلسطینیان خواهد ماند. از سوی دیگر، «مبروک عزیز» سخنگوی ریاست جمهوری مالدیو نیز بار دیگر بر موضع صریح این کشور در حمایت از […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ابراهیم محمد صالح» رئیس جمهور مالدیو در پیامی در توییتر حمایت کشورش از فلسطین را اعلام کرده و تاکید کرد که این کشور در همبستگی با فلسطینیان خواهد ماند.

از سوی دیگر، «مبروک عزیز» سخنگوی ریاست جمهوری مالدیو نیز بار دیگر بر موضع صریح این کشور در حمایت از فلسطین تاکید کرد.

وی در پیامی توییتری نوشت: «ما علیه بی عدالتی می ایستیم و همبستگی خود با مبارزه مردم فلسطین برای تضمین حق مسلم خود برای کشور مستقل را اعلام می‌کنیم».                                                   

این مقام مالدیوی اضافه کرد: «تمامی روابط میان مالدیو و اسرائیل همچنان تعلیق خواهد ماند که این موضوع شامل ممنوعیت واردات کالاهای اسرائیلی نیز می‌شود».

طی دوازده روز درگیری میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، ۲۴۳ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک به شهادت رسیدند.

در این درگیری‌ها بیش از چهار هزار موشک و راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک شد و ضعف گنبد آهنین در رهگیری و انهدام راکت‌های مقاومت فلسطین  باعث خسارات مالی و جانی زیادی در شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شد.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی شامگاه روز پنجشنبه با طرح مصر برای برقراری آتش‌بس از ساعت ۲ بامداد ۲۱ مه (۰۳:۳۰ بامداد جمعه به وقت تهران) موافقت کرد.

«ناصر ابوبکر» رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین روز شنبه اعلام کرد ظرف حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، حدود ۱۷۰ روزنامه‌نگار زخمی شده‌اند.

سخنگوی سازمان گزارشگران بدون مرز پیش‌تر در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه تأکید کرد که اقدام رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن مقرهای رسانه‌ها به منزله جنایات جنگی است و از این رژیم در دیوان بین‌المللی کیفری  (دادگاه لاهه)، شکایت کرد.

انتهای پیام/.