مابه‌التفاوت حقوق کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تا۳۱ تیرماه واریز می‌شود
مابه‌التفاوت حقوق کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تا۳۱ تیرماه واریز می‌شود

مدیرکل تامین اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی گفت: مابه‌التفاوت حقوق کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تا۳۱ تیرماه واریز می‌شود. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، جعفر سمساری ظهر امروز در  دیدار با  کریم صادق‌زاده  دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌شرقی و منتخب دوره پنجم شورای شهر تبریز اظهار داشت: ارائه خدمات بهینه به  مخاطبان سازمان تأمین […]

مدیرکل تامین اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی گفت: مابه‌التفاوت حقوق کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تا۳۱ تیرماه واریز می‌شود.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، جعفر سمساری ظهر امروز در  دیدار با  کریم صادق‌زاده  دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌شرقی و منتخب دوره پنجم شورای شهر تبریز اظهار داشت: ارائه خدمات بهینه به  مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی در اولویت فعالیت‌های این اداره کل قرار دارد.

وی با اشاره به گستردگی نوع خدمات تامین اجتماعی و  جامعه هدف آن افزود: در شرایطی که هم اکنون سازمان تامین  اجتماعی با کمبود منابع مواجه است ولی همواره تلاش کرده تعهدات خود را به کارگران، بازنشستگان و مستمری‌بگیران ارائه کند.

سمساری در ادامه  به نقش  تشکل‌های کارگری و بازنشستگان در همراهی با سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در استان آذربایجان‌شرقی نهادهای کارگری و بازنشستگی با وحدت و یکپارچگی خود همراهی خوبی با سازمان تامین اجتماعی داشته و با طرح مطالبات سازمان تامین اجتماعی در سطح جامعه که در واقع حقوق حقه خود آنان است همچنین پیگیری قانونی آن از طریق مسؤولان و نمایندگان مجلس توانسته‌اند کمک‌های موثری به پیشرفت امور این سازمان کنند.

وی به  نقش سازنده کریم صادق‌زاده تبریزی به عنوان دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز در طرح مشکلات کارگران و بازنشستگان اشاره کرد و افزود: در طول این سال‌ها ایشان با جسارتی منطقی و با رعایت حدودها وارد این عرصه شدند که جامعه کارگری و بازنشستگی باید قدردان وی باشند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار ضمن تبریک  هفته سازمان تامین اجتماعی  گفت: سازمان تامین احتماعی نهادی است که در واقع بخش عمده فعالیت آن  آینده‌نگری در جهت تامین نیازهای آتی قشر زحمت‌کش جامعه  بوده و بر همین اساس باید  توجه جدی به  توسعه فعالیت‌ها و رفع موانع پیش روی آن شود.

کریم صادق‌زاده تبریزی با بیان اینکه اصلی‌ترین راهکار حمایت از سازمان تامین اجتماعی با توسعه اشتغال و افزایش بیمه‌شدگان و منابع درآمدی آن محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه عملکرد برخی نهادها در سال‌های اخیر سبب شده که حداقل در سطح استان آذربایجان‌شرقی به جای افزایش اشتغال و رونق تولید حتی اشتغال موجود در واحدهای صنعتی نیز با مشکل مواجه شده و این امر بر مشکلات نهادهای خدمات‌رسانی چون سازمان تامین اجتماعی افزوده است.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش مدیرکل و کارکنان تامین اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: خوشبختانه تامین اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی تلاش‌های خوبی را در بهبود ارائه خدمات از خود نشان داده اما باید در نظر داشت عمده مشکلات ما با تامین اجتماعی به مسائل ساختاری و کلان آن برمی‌گردد که باید  برای رفع آن تلاش کنیم.

همین گزارش حاکی است، در ادامه این دیدار مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی از بخش‌های مختلف خانه کارگر تبریز بازدید کرد و با نحوه ارائه خدمات مختلف رفاهی آموزشی این نهاد کارگری از جمله در  زمینه بیمه تکمیلی  آشنا شد.