لزوم نام‌گذاری معابر و اماکن شهر به نام علمای سرشناس آذربایجان‌شرقی
لزوم نام‌گذاری معابر و اماکن شهر به نام علمای سرشناس آذربایجان‌شرقی
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز پیشنهاد نام‌گذاری معابر و اماکن عمومی این شهر به نام علمای سرشناس آذربایجان‌شرقی را ارائه کرد و گفت: تبریز به عنوان پایتخت جهان تشیّع مفاخر دینی زیادی دارد که در راه هدایت قلوب مردم متدین تبریز همه مشقت‌ها و سختی‌های راه را به جان خریده و با جدیت و اخلاص، افتخارات بزرگی در صفحات تاریخ برای تبریز به جای گذاشته اند که باید قدردان پیشینه علمی فقهی خود باشیم.

به گزارش قلم پرس، حجت الاسلام و المسلمین رسول برگی طی نامه‌ای به غلامرضا احمدی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی‌شهر پیشنهاد مزین کردن معابر و اماکن عمومی شهر به نام علمای سرشناس آذربایجان‌شرقی در پروژه های آینده کمیته نام‌گذاری معابر را ارائه کرد.

متن نامه به شرح زیر است:

«آسمان علم و فقاهت آذربایجان دلیر و مخصوصا تبریز به عنوان پایتخت جهان تشیّع پر از ستارگانی علمی است که در راه هدایت قلوب مردم متدین تبریز همه مشقت و سختی‌های راه را به جان خریده و با جدیت و اخلاص افتخارات بزرگی در صفحات تاریخ برای تبریز به جای گذاشته اند.

در باب مرجعیت در حوزه‌های علمیه در دوران معاصر اسامی حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ جواد تبریزی و حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ جعفر سبحانی همچون نگینی درخشان تابناک است و برای پاسداشت مقام این عزیزان می‌توان معابری از شهر را به یادبودشان نام‌گذاری کرد. در کنار این بزرگواران، حضرت آیت الله حاج شیخ مسلم ملکوتی که مرجعی صاحب رساله بوده و در بحبوحه اوایل انقلاب نیز به عنوان نماینده حضرت امام خمینی (ره) برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بودند، می توان نامبرد.»

حجت الاسلام و المسلمین برگی در این نامه با اشاره نقش بی‌بدیل زنده یاد حضرت آیت الله محسن مجتهد شبستری در تمامی عرصه‌ها و بزنگاه‌های انقلاب، ضمن پیشنهاد نامگذاری یکی از پروژه‌های عمرانی شهر به نام ایشان، آورده است: مردم شریف و انقلابی تبریز نقش والای آیت الله حاج شیخ محسن مجتهد شبستری در خاموشی فتنه ۸۸ را هنوز فراموش نکرده‌اند.

وی ادامه داد: ابوالشهید حضرت آیت الله حاج سید ابوالحسن آل مولانا از عرفای گمنام تبریز است که می توان با توجه به اهمیت موضوع تکریم مقام بزرگان فقهی و علمی با طرح پیشنهاد نامگذاری در کمیته نامگذاری، یکی از معابر و اماکن عمومی شهر مزین به نام مبارک ایشان باشد.

انتهای پیام/