لزوم حمایت از فعالان اقتصادی ایرانی برای حضور در بازارهای سوریه
لزوم حمایت از فعالان اقتصادی ایرانی برای حضور در بازارهای سوریه
عضو فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی در مجلس گفت: دولت سوریه باید زمینه های همکاری با شرکت های ایران را فراهم کند تا حمایت های لازم از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی صورت بگیرد.

به گزارش قلم پرس، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگاران،  در خصوص اهمیت توسعه مناسبات اقتصادی دوجانبه میان ایران و سوریه، گفت: دو کشور ارتباطات دیرینه ای با یکدیگر داشته و در زمان های حساس با همدیگر همکاری های خوبی داشته اند که دوران دفاع مقدس و مبارزه با داعش نمونه های بارز این امر محسوب می شود.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه سوریه در دوران بازسازی قرار دارد، اظهار کرد: این مهم در حالیست که جمهوری اسلامی دارای ظرفیت و توانمندی در حوزه های مختلف فنی و مهندسی، صدور خدمات، مسکن، فناوری، صنعتی، کشاورزی و غیره دارد که می تواند در عرصه اقتصادی سوریه عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه دولت سوریه باید زمینه های همکاری با شرکت های ایران را فراهم کند، ادامه داد: در این میان باید حمایت های لازم از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی صورت بگیرد تا شاهد رونق اقتصادی سوریه و همچنین افزایش صادرات کشورمان باشیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه دو کشور باید مفاد تفاهم نامه ها و اسناد همکاری دوجانبه امضاء شده را سریع تر اجرایی کنند، افزود: در این حوزه توجه به بخش خصوصی دارای اهمیت دوچندان است.

عضو فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی در قوه مقننه خاطرنشان کرد: در این راستا باید یادآور شد امروزه کسانی تلاش می کنند در بازارهای سوریه حضور فعال داشته باشند که از تروریست های تکفیری داعش حمایت می کردند لذا نیاز به هوشیاری هر چه بیشتر مقامات این کشور دارد تا اجازه سوءاستفاده در این عرصه را به دشمنانشان و بدخواهان ملت سوریه ندهند./

انتهای پیام/