لزوم توجه ویژه فیلم‌سازان به تولید آثار در حوزه کودک و نوجوان
لزوم توجه ویژه فیلم‌سازان به تولید آثار در حوزه کودک و نوجوان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: فیلم‌سازان باید به ساخت آثاری در حوزه کودک و نوجوان بیش‌تر توجه کنند چراکه این کودکان خواهند بود که آینده سرزمین ما را رقم می‌زنندبه گزارش قلم پرس، محمدمحمدپور شامگاه دیروز در آیین افتتاح سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان در تبریز گفت: اتفاقات خوبی در […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: فیلم‌سازان باید به ساخت آثاری در حوزه کودک و نوجوان بیش‌تر توجه کنند چراکه این کودکان خواهند بود که آینده سرزمین ما را رقم می‌زنندبه گزارش قلم پرس، محمدمحمدپور شامگاه دیروز در آیین افتتاح سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان در تبریز گفت: اتفاقات خوبی در حوزه فیلم و سینما در شهر و استان‌مان درحال وقوع است.
وی ادامه داد: افزایش کمی و کیفی سالن‌های سینما نشان می‌دهد که مردم هنرمند و هنردوست استان ما آستین همت را برای حمایت از سینمای خوب بالا زده‌اند و این برای ما افتخار است.
وی با بیان اینکه اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان در تبریز باعث ایجاد فضای نشاط و شاداب در جامعه می‌شود، افزود: اگر حمایت مردم هنردوست ما نبود، قطعا روند تولید و اکران فیلم‌ها با مشکل مواجه می‌شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان چند نکته ویژه و چندوجه ممایز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تربیت نسل آینده با فیلم‌های خوب و تاثیرگذار اشاره کرد.
وی همچنین عنوان کرد: فیلم‌سازان باید به ساخت آثاری در حوزه کودک و نوجوان بیش‌تر توجه کنند چراکه این کودکان خواهند بود که آینده سرزمین ما را رقم می‌زنند و از طرفی دیگر آثار فیلم‌سازان کودک و نوجوان روی دست‌شان نمی‌ماند چراکه آن‌ها همیشه مخاطبان پر و پاقرصی دارند.
محمدپور برگشت حتمی سرمایه و محدودنشدن اثر در داخل کشور را از دیگر مزیت‌های تولید فیلم‌های کودک و نوجوان دانست و گفت: نباید نگاه فیلم‌سازان حوزه کودک و نوجوان، صرفا گذران اوقات فراغت و تفریح باشد بلکه باید دانست که ذهن کودکان آماده دریافت پیام‌ و آموزش است و باید از این فرصت به نحود احسن استفاده کرد.
از دیگر برنامه‌های این مراسم که در مجتمع ۲۹بهمن و موسسه الف برگزار شد، اجرای موسیقی زنده توسط هنرجویان هنرستان اقبال‌آذر و دوبله زنده انیمیشن «اسباب‌بازی۳» بود.
همچنین اولین فیلم سینمایی بابک نهرین و علیرضا رنجی‌پور با نام «گوموش دیش قارتالین افسانه‌سی» که از جمله فیلم‌های راه‌یافته به سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان است، در پایان این مراسم برای حضار اکران و با استقبال فراوان استقبال شد.