لزوم تجهیز جنگل های ارسباران به امکانات اطفای حریق
لزوم تجهیز جنگل های ارسباران به امکانات اطفای حریق
رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: منطقه جنگلی ارسباران که همواره در معرض آتش‌سوزی قرار دارد، باید دارای حداقل امکانات اطفای حریق باشد.

به گزارش قلم پرس، موسی خلیل اللهی روز شنبه در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی بر پیگیری آتش سوزی های اخیر جنگل ها و مراتع قره داغ (ارسباران) تاکید و اضافه کرد: این واقعه برای محیط زیست و منایع طبیعی استان حادثه ای تاسف بار بود.

وی از ورود دستگاه قضایی آذربایجان شرقی به موضوع آتش سوزی های اخیر خبر داد و اظهار داشت: باید توجه داشت جنگلی که همیشه در معرض آتش سوزی قرار دارد، باید از حداقل امکانات برای اطفاء حریق برخوردار بوده و زمینه های مقابله با حواث غیرمترقبه در آن فراهم باشد.

خلیل اللهی گفت: در همین رابطه مأموریتی به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و معاون دادستان مرکز استان در امور حقوق عامه برای بررسی علل و عوامل وقوع آتش سوزی محول شده است تا کسانی که در نگهداری، حفاظت و یا اطفاء حریق تخلف و سهل انگاری داشته اند، شناسایی و به دستگاه قضایی استان معرفی شوند.

آتش سوزی جنگل های ارسباران و مراتع برخی از روستاهای شهرستان خداآفرین دوشنبه هفته گذشته شروع شد که اطفاء آن چندین روز طول کشید و بنا بر اعلام محیط زیست و ادارات مسئول محلی حدود ۶۳۰ هکتار هکتار از مراتع و جنگل‌های ارسباران در این حریق سوختند.

طبق قانون جامع اطفای حریق تمام دستگاه‌های دولتی اعم از لشکری و کشوری موظف به اطفای حریق هستند و ستادکل نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، هلال‌احمر و دیگر دستگاه‌هایی که ابزارها و امکاناتی در اختیار دارند، در زمان بحران باید وارد شوند.

  • منبع خبر : ایرنا