لزوم تجدید نظر در محدودیت‌های ورزشی در دوران کرونا / برگزاری المپیاد ورزشی دختران روستایی
لزوم تجدید نظر در محدودیت‌های ورزشی در دوران کرونا / برگزاری المپیاد ورزشی دختران روستایی

به گزارش قلم پرس از بناب، ایوب بهتاج امروز در جلسه مشترک مدیرکل، معاونان مدیرکل و رؤسای ادارات شهرستان های منطقه یک استان با انتقاد از اعمال محدودیت های ورزشی در ایام کرونا اظهار کرد: اینکه به بهانه کرونا ورزش ۱۰ نفری را در یک سالن ۱۵۰۰ متری تعطیل و در کنار آن رستوران و […]

به گزارش قلم پرس از بناب، ایوب بهتاج امروز در جلسه مشترک مدیرکل، معاونان مدیرکل و رؤسای ادارات شهرستان های منطقه یک استان با انتقاد از اعمال محدودیت های ورزشی در ایام کرونا اظهار کرد: اینکه به بهانه کرونا ورزش ۱۰ نفری را در یک سالن ۱۵۰۰ متری تعطیل و در کنار آن رستوران و غذاخوری با ظرفیت چند صد متری برای ۷۰ نفر دایر بوده و سرویس دهد، قابل قبول نیست.

وی با اشاره به این موضوع که فعالیت های بدنی تأثیر بیشتری در مقابله با کرونا دارد؛ افزود: سیاست های محدود کننده ورزشی در ایام کرونایی باید بازنگری شود.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه ورزش بانوان باید جدی گرفته شود؛ تصریح کرد: با وجود فقر حرکتی در بین دختران و بانوان استان مواجه هستیم و اینکه صرفاً شیفت صبح باشگاه های ورزشی آقایان به بانوان اختصاص داده شود، قابل قبول نیست و باید باشگاه های ورزشی مختص بانوان در شهرستان ها راه اندازی شوند.

بهتاج همچنین با تأکید بر لزوم تمرکز شهرستان ها در ورزش قهرمانی در سنین پایین خاطرنشان کرد: شهرستان های استان بایستی از ظرفیت کارخانجات بومی و شهرداری ها برای این منظور استفاده کرده و آنها را برای سرمایه گذاری در ورزش قهرمانی ترغیب کنند.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این نشست از توجه به ورزش بانوان در سال جاری به عنوان اولویت اصلی متولی ورزش استان خبرداد و گفت: فعالیت های ورزشی بویژه در ایام کرونایی کاهش یافته که باید فعالیت ها افزایش یابد.

لیلا جاویدان هم چنین با تأکید بر لزوم ثبت تمام فعالیت های ورزشی علی الخصوص در ورزش بانوان گفت: برگزاری المپیاد ورزشی دختران روستایی جزو برنامه های وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی است و این استان دارای بیش از ۳ هزار روستا است که سعی خواهیم کرد در اکثریت روستاها المپیاد ورزشی دختران روستایی را برگزار کنیم.

انتهای پیام/۶۰۰۰۴