لزوم ارسال آنی پیامک تخلّف به راننده متخلّف در راستای پیشگیری از تخلّفات رانندگی
لزوم ارسال آنی پیامک تخلّف به راننده متخلّف در راستای پیشگیری از تخلّفات رانندگی
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی بر لزوم ارسال آنی پیامک تخلّف به راننده متخلّف در راستای پیشگیری از تخلّفات رانندگی تأکید کرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، احمد موقری در جلسه «کاهش و پیشگیری از تصادفات» بر ارسال آنی پیامک تخلّف به راننده متخلّف در راستای پیشگیری از تخلّفات رانندگی تأکید کرد و گفت: در صورت ثبت تخلف رانندگی با تجهیزات الکترونیک، پلیس باید بلافاصله راننده متخلّف را از جریمه اِعمال شده آگاه کند.
وی علاوه بر این تأکید کرد: همه دستگاه های عضو و نهادهایی که به نوعی در وقوع تصادفات مقصر بوده و رفع نقاط حادثه خیز از وظایف آن ها است، باید در سریعترین زمان ممکن نسبت به کاهش نقاط پرخطر و در نهایت رفع آن ها اقدام کنند.
همچنین بر آموزش رانندگان متخلّف و گذراندن دوره سلامت با هدف عدم تکرار تخلّف تأکید کرد.
بر اساس اعلام پلیس راه استان، عدم توجه به جلو، تخطّی از سرعت مطمئنّه، تجاوز و انحراف به چپ،عدم رعایت حق تقدم عبور، خستگی و خواب آلودگی و تغییر مسیر ناگهانی را از جمله تخلّفات در جاده های استان است؛ بیشترین تصادفات از نظر روز های هفته در روز جمعه و از نظر ساعات شبانه روز در ساعت ۲ تا ۴ بعد از ظهر اتفاق می افتد. مسیر تبریز- جلفا، تبریز- اهر و اتوبان شهید کسایی تبریز از جمله مسیرهای پرخطر از لحاظ وقوع تصادفات رانندگی هستند.
بر اساس اعلام پلیس راهور استان، سرعت، سبقت و عدم توجه به جلو یا رعایت فاصله طولی سه علت اصلی هفتاد درصد از تصادفات رانندگی در شهرها است.