اراده شهرداری تبریز در تثبیت سامانه شفافیت را به فال نیک می‌گیریم
اراده شهرداری تبریز در تثبیت سامانه شفافیت را به فال نیک می‌گیریم
رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اراده شهرداری تبریز در راه‌اندازی و تثبیت سامانه شفافیت را در راستای روشنگری به فال نیک می‌گیریم.

به گزارش قلم پرس، روح‌الله دهقان‌نژاد ظهر امروز در جلسه کارگاه آموزشی کاربران سامانه شفافیت مدیریت شهری شهرداری تبریز اظهار کرد: مجموعه سامانه‌های شفافیت خبر خوشی برای مردم است که هم برای افزایش تحرک سیستم و هم معرفی خدمات و اقدامات مدیریت شهری تأثیرگذار است.

وی افزود: در بدنه شهرداری تبریز ۳۰۰ ماموریت برای مدیریت شهری تعریف شده است که تنها شش خدمت آن در وادی رحمت و ۶۰ خدمت در خدمات شهری است؛ به عبارتی دیگر کاملا درگیر با مردم است.

رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت شورا گفت: افزایش خدمات و کاستی‌های احتمالی در برخی بخش‌ها شاید نزد مردم این شائبه را ایجاد کند که در همه بخش‌های شهرداری وضعیت همینگونه است که با تثبیت سامانه شفافیت جلوی این کارها گرفته شده و روشنگری و شفافیت افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: حتی عملکرد شهرداری نیز باید در این شفافیت‌ها باشد، آن موقع مشخص می‌شود که پروژه‌ها و امور شهرداری اکنون در چه وضعیتی هستند و چقدر پیشرفت داشته‌اند.

دهقان‌نژاد خاطرنشان کرد: شورای ششم و کمیسیون تحقیق و نظارت با تمام وجود از راه‌اندازی سامانه‌های شفافیت و فعالان این حوزه حمایت می‌کند.

وی گفت: اولویت اول این سامانه‌ها باید ارائه گزارش کار، شفافیت و روشنگری برای مردم باشد و حفظ و صیانت از داده‌ها و داشته‌های خود با بهره‌گیری از این سامانه، راهگشای مسیر آینده است که چه چیز داریم و در کدام حوزه باید تلاش کنیم.