لاریجانی: گردش نیروها امر مبارکی است
لاریجانی: گردش نیروها امر مبارکی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گردش نیروها در کشور را « امری مبارک» خواند و گفت: با تلاش همه دست اندرکاران مخصوصا وزارت کشور که از ابتدای کار نامنویسی تا امروز یک سره مشغول تلاش بودند الحمدالله انتخاباتی باشکوه و ارزشمند برگزار شد. به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا علی لاریجانی در جمع خبرنگاران افزود: […]

رئیس مجلس شورای اسلامی گردش نیروها در کشور را « امری مبارک» خواند و گفت: با تلاش همه دست اندرکاران مخصوصا وزارت کشور که از ابتدای کار نامنویسی تا امروز یک سره مشغول تلاش بودند الحمدالله انتخاباتی باشکوه و ارزشمند برگزار شد.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا علی لاریجانی در جمع خبرنگاران افزود: این سرمایه ملی برای کشور است.
وی ادامه داد: باید خسته نباشید به وزرات کشور، وزیر کشور، همکاران وی و ستاد انتخابات و دست اندرکاران در بخش های مختلف و دوستان از رسانه های مختلف بگویم که تلاش کردید لحظه به لحظه گزارش انتخابات را به اطلاع مردم برسانید .
وی افزود: گردش نیروها در کشور امر مبارکی است؛ این که مردم بر اساس سلایق مختلف و شرایط کشور و این که چه نوع نیرویی برای این مرحله نیازمند است باید احترام گذاشت و سپاسگزار بود که مردم با فراست دنبال افرادی هستند که خدمت کنند.
لاریجانی خطاب به رسانه ها گفت: نتیجه انتخابات را به عنوان سرمایه ای برای حرکت آینده از نظر رسانه ای پشتیبانی کنید که این امر به وحدت جامعه بیشتر کمک کند تا افتراق.

** من رجال الغیب نیستم
لاریجانی افزود: امروز تنها برای عرض خسته نباشید به ستاد انتخابات کشور آمده ام و از نزدیک در جریان کار آنها قرار گرفته ام و امیدوارم انتخابات باعث خیر و برکت و پیشرفت برای کشور شود و مسیر آینده کشور که احتیاج به هم گرایی و همدلی بیشتر دارد هموارتر شود.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنید در مجلس آینده نیز به عنوان رییس خواهید بود گفت: من رجال الغیب نیستم که بتوانم از الان پیش بینی کنم.
لاریجانی ادامه داد: این که مردم با حضور جدی خود صفحه جدیدی برای مشارکت خلق کردند ارزشمند است . خواهش من این است که این موضوع را به یک کشمکش در کشور تبدیل نکنید. همین حضور مردم را باید به یک همدلی بیشتر تبدیل کنیم و این ثمربخش تر است.
*باید جشن توفیق انتخابات را برگزار کنیم
رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که گفته بودید تخریب گران را در قم می شناسید . آیا نمی خواهید آنها را به مردم معرفی کنید؟ و این که آیا این تخریب ها تاثیری در نتایج اعلامی دارد اظهار کرد: مثل این که شما دنبال دردسر جدید می گردید(با خنده)؛ در یک فرصت مناسب درباره این موضوع گفت و گو خواهد شد، باید در حال حاضر جشن توفیق انتخابات را برگزار کنیم.

*هر دوره مجلس حدود دو سوم نمایندگان تغییر می کنند
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا دلیل تغییر ترکیب مجلس را عملکرد مجلس نهم ارزیابی می کنید گفت: اگر سابقه مجلس شورای اسلامی در دوره های مختلف را نگاه کنیم می بینیم که در هر مجلسی حدود دو سوم نمایندگان تغییر می کنند و این خیلی چیز عجیبی نیست که ترکیب کلی مجلس تغییر کرده است.

* اقتصاد مقاومتی،افزایش تولید ملی و تقویت صادرات، راه نجات کشور است
لاریجانی گفت: اراده همگی باید به این مساله معطوف شود که مساله اصلی کشور چیست و بعد روی ساماندهی راه حل فکر کنند . به نظر می رسد اگر سیاست های اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب تایید و اعلام کردند مبنای کار قرار گیرد این راه نجات کشور است که تولید ملی کشور افزایش یابد و نگاه به صادرات تقویت شود.

*اولین دستور کار مجلس دهم برنامه ششم توسعه خواهد بود
وی افزود: فکر می کنم اولین دستور کار مجلس دهم قانون برنامه ششم توسعه خواهد بود که بعید می دانم مجلس فعلی فرصت بررسی آن را داشته باشد، البته ما تلاش خود را می کنیم اما بعید می دانم. شاید هم مناسب باشد اولین کار مجلس آینده تمرکز روی قانون برنامه ششم توسعه باشد و آنجا فرصت خوبی است تا از این حرکت جدید برای انرژی جدیدی به وضعیت اقفتصادی کشور و ارائه راه حل ها استفاده شود.
رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اطلاع دقیقی از نتیجه انتخابات مجلس در قم دارید اظهار داشت: من اطلاع دقیقی ندارم، اما همانگونه که در رسانه ها اطلاع رسانی می شود فکر نمی کنم مساله پیچیده ای باشد.
لاریجانی در پاسخ به این سوال که فکر می کنید چه اتفاقی افتاد که در انتخابات سال جاری در حوزه انتخابیه قم نفر دوم شدید گفت: من نمی خواهم درباره این موضوع اظهارنظر کنم.