لاریجانی: پیشنهاد ایجاد منطقه آزاد که بار مالی برای دولت داشته باشد، قابل رسیدگی نیست
لاریجانی: پیشنهاد ایجاد منطقه آزاد که بار مالی برای دولت داشته باشد، قابل رسیدگی نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه ایجاد مناطق ویژه و آزاد تجاری تاکید کرد پیشنهاداتی که بار مالی برای دولت داشته باشد، قابل رسیدگی نیست. به گزارش قلم پرس، دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز ( مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی پیشنهادات نمایندگان در خصوص ایجاد مناطق ویژه و آزاد تجاری […]

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه ایجاد مناطق ویژه و آزاد تجاری تاکید کرد پیشنهاداتی که بار مالی برای دولت داشته باشد، قابل رسیدگی نیست.
به گزارش قلم پرس، دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز ( مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی پیشنهادات نمایندگان در خصوص ایجاد مناطق ویژه و آزاد تجاری گفت: ایجاد هرگونه منطقه آزاد بار مالی داشته و نمایندگان نمی‌توانند در این خصوص پیشنهاداتی را ارائه کنند مگر اینکه دولت در لایحه موضوع را مطرح کند بنابراین پیشنهادات اینچنینی در خصوص ایجاد مناطق آزاد قابل طرح نیست و بار مالی دارد.

گفتنی است در جریان بررسی پیشنهادات نمایندگان علی اصغر یوسف نژاد در طرح پیشنهاد خود برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در بهشهر گفت: در شمال کشور این منطقه ویژه به ۵ کشور آسیای میانه ارتباط دارد و هزار و ۶۰ هکتار در اختیار این منطقه است و هزار هکتار دیگر هم به صورت فریز شده آماده است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی افزود: بهشهر از محدود بنادری است که به شبکه ریلی سراسر کشور متصل است و ظرفیت بارگیری و تخلیه توان ۷ هزار و۵۰۰ تن کالا وجود دارد. این منطقه در نزدیکی دو فرودگاه قرار دارد و توانایی صادرات در آن بالا است لذا خواهشمندم از ظرفیت این منطقه برای افزایش صادرات با ایجاد منطقه آزاد تجاری استفاده شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تصریح کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری بهشهر می‌تواند از واردات بی‌رویه جلوگیری کرده و صادرات را افزایش دهد./