قصه ابزار مهم تربیتی در بین خانواده‌ها/ لزوم ارتقای جایگاه قصه و قصه‌گویی در جامعه
قصه ابزار مهم تربیتی در بین خانواده‌ها/ لزوم ارتقای جایگاه قصه و قصه‌گویی در جامعه

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان کشور گفت:با توجه به اینکه قصه یک ابزار بزرگ تربیتی برای بزرگ‌ترهاست، والدین از ابزار تربیتی قصه استفاده می‌کنند و حتی قصه مادربزرگ‌ها و پدربزگ‌ها جایگاه والایی داشته و پیام‌های عمیقی در خود گنجانده است. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، رضا قمرزاده پیش از ظهر […]

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان کشور گفت:با توجه به اینکه قصه یک ابزار بزرگ تربیتی برای بزرگ‌ترهاست، والدین از ابزار تربیتی قصه استفاده می‌کنند و حتی قصه مادربزرگ‌ها و پدربزگ‌ها جایگاه والایی داشته و پیام‌های عمیقی در خود گنجانده است.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، رضا قمرزاده پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حوزه یک کشوری اظهار داشت: خداوند به انسان نعمت عقل و هوش داده و نام اشرف مخلوقات را بر انسان گذاشت.

وی با بیان اینکه فطرت باید مانند یک گل خوش‌بو باشد، افزود: اگر بخواهیم قصه‌گویی را در کانون بروز و ظهور دهیم، باید گفت که قصه‌گویی جان‌مایه فطرت‌های پاک کودکان و مربیان است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان کشور خاطرنشان کرد: قصه وسیله ارتباط و تاثیرگذاری است و حتی کودکان وقتی می‌خواهند با بزرگ‌ترهای خود ارتباط برقرار کنند، قصه‌سرایی می‌کنند و حرف دلشان را با قصه به والدین انتقال می‌دهند.

وی با تاکید به اینکه قصه تخیلات  و خروجی ذهن است، بیان کرد: با توجه به اینکه قصه یک ابزار بزرگ تربیتی برای بزرگ‌ترهاست، والدین از ابزار تربیتی قصه استفاده می‌کنند و حتی قصه مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها جایگاه والایی داشته و پیام‌های عمیقی در خود گنجانده است.

دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حوزه یک کشوری با تاکید به اینکه امروزه نوجوانان مشغول بازی‌های رایانه‌ای هستند، بیان کرد: نقش کانون فرهنگی پرورش کودکان پیوند نسل آینده با فطرت پاک است و به حق نیز موفق بوده است.

وی خاطرنشان کرد: قصه یکی از بزرگ‌ترین ابزار‌ها برای پیوند جوانان و کودکان با این فطرت پاک خدایی بوده است و باید جایگاه قصه و قصه‌گویی ارتقاء یابد.