قاضی پور: متاسفانه دولت اقدام به واردات بی رویه می کند
قاضی پور: متاسفانه دولت اقدام به واردات بی رویه می کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، معتقد است: متاسفانه مسوولان به این توجه نمی کنند که تولید داخلی به نفع کشور، نظام و مردم است و اقدام به وادرات بی رویه می کنند که به ضرر کشور تمام می شود. نادر قاضی پور، با اشاره به تصویب قانون استفاده از حداکثر توان فنی و […]

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، معتقد است: متاسفانه مسوولان به این توجه نمی کنند که تولید داخلی به نفع کشور، نظام و مردم است و اقدام به وادرات بی رویه می کنند که به ضرر کشور تمام می شود.

نادر قاضی پور، با اشاره به تصویب قانون استفاده از حداکثر توان فنی و مهندسی کشور، در سال ۷۴ گفت: در حال بررسی بدهی دولت به پیمانکاران، شرکت های دولتی و بانک ها هستیم و روز گذشته هم دو ساعت در جلسه کمیسیون درباره همین موضوع بحث و گفت و گو انجام شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه قانون استفاده از حداکثر توان فنی و مهندسی کشور، کامل است اما متاسفانه دولت به این قانون توجهی ندارد و اقدام به واردات بی رویه می کند، تصریح کرد: بر همین اساس مدام باید از دولت سوال کنیم و تذکر بدهیم.

وی اضافه کرد: در زمینه مبارزه با پولشویی، مبارزه با قاچاق کالا و دیگر موارد قانون های موثری داریم که از همه جهات کامل هستند، اما متاسفانه مسوولان به این توجه نمی کنند که تولید داخلی به نفع کشور، نظام و مردم است و اقدام به وادرات بی رویه می کنند که به ضرر کشور تمام می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم برای مثال به مساله کاپوتاژ در صنعت کشتیرانی اشاره کرد و تصریح کرد: اگر وزیر راه به موضوع کاپوتاژ در کشتیرانی توجه کند و قانون موجود در این زمینه را اجرا کند، کسانی که نیاز به استفاده از خدمات کشتیرانی دارند، به سراغ کشتی های خارجی نمی روند و از کشتی های ایرانی استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: ما در بحث قانون استفاده از حداکثر توان فنی و مهندسی کشور، به هیچ عنوان ضعف نداریم؛ بلکه تنها در اجرای این قانون با مشکل مواجهیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در پایان اشاره کرد: متاسفانه مسوولان بعضا به طمع دلار، ماموریت های خارجی و موادری از این قبیل مانع اجرای قانون استفاده از حداکثر توان فنی و مهندسی کشور،  می شوند که همین امر باعث می شود چنین قانون کاملی در عمل به اجرا نرسد./