قاضی پور: لیست واردکنندگان ۱۰سال گذشته منتشر شود/در سنوات گذشته تخلفات وسیعی در ثبت سفارش‌ها رخ داده است
قاضی پور: لیست واردکنندگان ۱۰سال گذشته منتشر شود/در سنوات گذشته تخلفات وسیعی در ثبت سفارش‌ها رخ داده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: لیست واردکنندگان و دریافت کنندگان ارز به منظور واردات خودرو طی ۱۰ سال گذشته باید منتشر شود، شواهد نشان می‌دهد در سنوات گذشته نیز تخلفات وسیعی در ثبت سفارش‌ها رخ داده است. به گزارش قلم پرس، نادر قاضی‌پور ، در خصوص لیست اعلام شده متخلفان واردات خودرو توسط وزارت […]

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: لیست واردکنندگان و دریافت کنندگان ارز به منظور واردات خودرو طی ۱۰ سال گذشته باید منتشر شود، شواهد نشان می‌دهد در سنوات گذشته نیز تخلفات وسیعی در ثبت سفارش‌ها رخ داده است.

به گزارش قلم پرس، نادر قاضی‌پور ، در خصوص لیست اعلام شده متخلفان واردات خودرو توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: باید لیست واردکنندگان و دریافت کنندگان ارز به منظور واردات خودرو طی ۱۰ سال گذشته را  منتشر کنند تا مشخص شود چه نوع خودرویی وارد شده اشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروی انتظامی و ثبت اسناد باید قبل از انتقال سند خودروهای وارداتی که طی ۱۰ سال گذشته وارد شده‌اند، استعلام کنند که خودرو مورد نظر از طریق قانونی و ثبت سفارش وارد کشور شده است یا خیر، گفت: شواهد امر نشان می‌دهد در سنوات گذشته نیز تخلفات وسیعی در ثبت سفارش‌ها صورت گرفته است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تخلفات صورت گرفته در زمینه ثبت سفارش واردات تنها در زمینه خودرو نبوده بلکه در ثبت سفارش محصولات دیگر  هم هست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در ثبت سفارش‌ها با مشخص شدن نوع کالاهای وارداتی میزان عوارض، گمرک و مالیات محصولات مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر نوع کالای وارداتی به درستی مشخص نباشد عوارض و مالیات‌ها کمتر از میزان قانونی دریافت می‌شود./

منبع: خبرگزاری خانه ملت