فوتبالیست جوانی که مدال طلای علمی گرفت
فوتبالیست جوانی که مدال طلای علمی گرفت

[ad_1] فوتبالیست جوان میاندوآبی فوتبال تبریز گفت: فوتبالیست ها کمتر به درس توجه دارند اما من سعی کردم هم تحصیل علم و هم فوتبالم را به صورت موازی جلو ببرم. به گزارش قلم پرس،از تبریز، امیررضا اسکندرزاده فوتبالیست جوانی که در فوتبال تبریز بازی می‌کند، با همکاری با پرفسور مهرداد فوج لعلی در پروژه ترمیم […]

[ad_1]


فوتبالیست جوان میاندوآبی فوتبال تبریز گفت: فوتبالیست ها کمتر به درس توجه دارند اما من سعی کردم هم تحصیل علم و هم فوتبالم را به صورت موازی جلو ببرم.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، امیررضا اسکندرزاده فوتبالیست جوانی که در فوتبال تبریز بازی می‌کند، با همکاری با پرفسور مهرداد فوج لعلی در پروژه ترمیم و بازیافت آسفالت با استفاده از امواج الکترومغناطیس ‌در جشنواره mte  مالزی جایزه ویژه رومانی و مدال طلای  انجمن مخترعین ترکیه را کسب کرد.

امیررضا اسکندرزاده متولد سال ۱۳۸۲ میاندوآب است. وی در مورد شروع فوتبالش گفت: من از ۸ سالگی فوتبال را در زادگاهم آغاز کردم، اما چون امکانات شهرمان ضعیف است در ادامه به تبریز آمده و سابقه بازی در تیم‌های  تبریز را دارم.

وی در مورد اینکه چطور جذب فوتبال تبریز شد، گفت: یکی از تیم‌های تبریزی که در لیگ دسته یک امید کشور حضور دارد، اطلاعیه داده بود و در تست این باشگاه حضور یافته و مورد تایید مربیان این تیم قرار گرفتم.

وی گفت: فوتبالیست ها کمتر به درس توجه دارند اما من سعی کردم هم درس و هم فوتبالم را به صورت موازی جلو ببرم و هیچ کدام را فدای دیگری نکنم و الان در شهرمان مردم از لطفشون بهم لقب نابغه جوان دادند و من از این بابت انرژی گرفته و انگیزه زیادی دارم و بنده در حال حاضر دانشجو هستم.

اسکندرزاده در مورد اختراعش گفت: من از طریق رسانه با پرفسور مهرداد فوج لعلی آشنا شدم که سابقه چندین اختراع را دارد. چون در منطقه سردسیر زندگی می کنیم هر ساله شاهد تخریب آسفالت خیابان‌ها بعد از زمستان بوده و با ایشان در مورد ترمیم آسفالت با استفاده از امواج الکترومغناطیس پروژه ای را آغاز و خوشبختانه در انجمن مخترعین کشور ترکیه موفق به کسب مدال طلا شدیم.

وی در این مورد افزود: در مواقعی که آسفالت از جاده‌ها برداشته می‌شود هم از لحاظ زیست محیطی امحای ان مشکل است و اگر سوزانده بشه الایندگی هوا ایجاد می‌کند‌.

این دستگاه توسط امواج الکترومغناطیس بدون اینکه قیر آسفالت بسوزد با ریزش مولکولی اسلالت ذوب شده و بدون افزودن ماده شمیایی دیگر تبدیل به اسفالت تازه می‌شود و مدت زمان پروسه ۳۰ دقیقه است.

اسکندرزاده تصریح کرد: در قسمت ترمیم نیز وقتی ترک‌های آسفالت جاده‌ها و یا گودال‌های کوچک را ترمیم کنند آسفالت جدید به انجا ریخته می‌شود و سپس غلطک می‌شود‌. ولی چون آسفالت قدیمی سرد است به آسفالت جدید نمی‌چسبد و لذا در بارندگی دوباره خرد شده و از بین می‌رود ‌و یا با مشعل‌های دستی جداره‌ها را گرم می‌کنند  که ان هم موجب سوختن قیر شده و خاصیت چسبندگی آن کاهش می‌یابد.

با این طرح امواج بدون اینکه به اطراف منعکس شود روی قسمت ترمیم تابیده می‌شود‌.در مدت زمان ۵ دقیقه دمای آسفالت به ۷۰ درجه افزایش می‌‌یابد بدون اینکه حرارت مستقیم تابیده شود و سپس آسفالت تازه ریخته شده و غلطک می‌شود. 

اسکندرزاده گفت: الگوی ورزشی ام رونالدو و سقف آرزوهام یکی از چهره های تأثیرگذار فوتبال باشم و در آینده در نظر دارم در ایران تیمداری کنم.

وی افزود: برنامه آینده و تحصیلی ام اینه در ایران در لیگ های معتبر باشگاهی تیمداری کنم.

انتهای پیام/۶۰۰۱۷

 


[ad_2]