فهرست کاندیداها هنوز از شورای نگهبان به وزارت کشور نرسیده است
فهرست کاندیداها هنوز از شورای نگهبان به وزارت کشور نرسیده است

وزیر کشور گفت: شورای نگهبان هنوز آخرین بررسی‌های مربوط به تائید و یا رد صلاحیت‌های کاندیداهای مجلس را به وزارت کشور نفرستاده است. قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، رحمانی فضلی در حاشیه مراسم اختتامیه سوگواره عبرات درباره آخرین فهرستی که قرار بود شورای نگهبان امروز ( دوشنبه) قرار بوده به وزارت کشور ارسال کند […]

وزیر کشور گفت: شورای نگهبان هنوز آخرین بررسی‌های مربوط به تائید و یا رد صلاحیت‌های کاندیداهای مجلس را به وزارت کشور نفرستاده است.

قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، رحمانی فضلی در حاشیه مراسم اختتامیه سوگواره عبرات درباره آخرین فهرستی که قرار بود شورای نگهبان امروز ( دوشنبه) قرار بوده به وزارت کشور ارسال کند گفت: تا این لحظه هنوز فهرستی نفرستاده‌اند.

او درباره رایزنی با شورای نگهبان برای رسیدگی به اعتراض‌ کاندیداهای رد صلاحیت شده اظهار کرد: ما ارتباط دائم با شورای نگهبان داریم. اعتراض‌ها به رد صلاحیت‌ها جمع آوری شده و در نشستی که من با شورای نگهبان داشتم مقرر شد نماینده‌ای از این وزارتخانه مستمر موضوع را از طریق شورای نگهبان پیگیری کند.

وی افزود: با توجه به تقسیم کاری که در درون شورای نگهبان صورت گرفته اعضا و کارگروه‌های کارشناسی پرونده‌ها را توزیع کرده و در حال رسیدگی به درخواست تجدیدنظر ها هستند.

به گفته وزیر کشور بیش از ۵ هزار نفر درخواست تجدیدنظر داشتند که درخواست آن‌ها در گروه‌های کارشناسی بررسی دقیق می‌شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: در وزارت کشور نیز موارد رسیده به صورت خاص و مسائلی کلی به صورت عمومی رسیدگی خواهد شد. روند کار نیز تا کنون خوب بوده و خیلی امیدوارم در پایان بررسی های قانونی حقی از کسی ضایع نشود.

وی گفت:‌ برداشتم این است که همه اعضای شورای نگهبان نیز چنین نظری دارند و امیدوارم بتوان در پایان، رقابت قابل قبول و رضایت عمومی در حوزه تائید صلاحیت شورای نگهبان داشته باشیم. البته آن‌ها نیز بر اساس قانون عمل می‌کنند تا انتخابات با شکوه برگزار شود.

وی درباره کشته شدن یکی از حامیان کاندیداها در خوزستان و اقدام وزارت کشور برای تامین امنیت در شرایط اینچنینی گفت: ما مشکل امنیتی اصلا نداریم. چنین حوادثی اتفاق می‌افتد. این هم یکی از مواردی بود که ناشی از اختلاف و مشاجره بود که منجر به قتل شد. در هر حال به صورت عمومی هیچ مشکل امنیتی نداریم.