فعالیت ۷۰۰ واحد صنفی چاپ در آذربایجان‌شرقی/ سردرگمی صاحبان کسب و کار  با بخشنامه‌های متعدد دستگاه‌ها
فعالیت ۷۰۰ واحد صنفی چاپ در آذربایجان‌شرقی/ سردرگمی صاحبان کسب و کار  با بخشنامه‌های متعدد دستگاه‌ها

[ad_1] رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: دستگاه‌های مختلف بخشنامه‌های متعددی را صادر می‌کنند که متاسفانه این موضوع موجب سردرگم شدن صاحبان کسب و کار می‌شود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه صنعت بسته‌بندی و چاپ […]

[ad_1]


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: دستگاه‌های مختلف بخشنامه‌های متعددی را صادر می‌کنند که متاسفانه این موضوع موجب سردرگم شدن صاحبان کسب و کار می‌شود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه صنعت بسته‌بندی و چاپ در تمام تولیدات صنعتی ارزش‌آفرین است، اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی با وجود بیش از ۵۷۰ کارخانه مواد غذایی در حوزه شیرینی و شکلات و صنایع مرتبط ۵۰ درصد ظرفیت کشور را شامل می‌شود، بنابراین صنعت چاپ و بسته‌بندی در این استان اهمیت زیادی دارد.

وی همچنین افزود: صنعت چاپ پشتیبان سایر رشته صنایع و تاثیر فعالیت این صنعت در آذربایجان‌شرقی زیاد است.

پرنیان با بیان اینکه ۷۰۰ واحد صنفی چاپ در استان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: علاوه بر این تعداد، اکثر واحدهای صنایع غذایی بزرگ به منظور تکمیل زنجیره، واحد چاپ و بسته‌بندی نیز دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، تاکید کرد: تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه، مشکلات کارگری و تامین انرژی زحمات بسیاری در بخش تولید می‌کشند ولی بسته‌بندی تاثیر زیادی در تعیین قیمت نهایی محصولات دارد.

پرنیان ادامه داد: از نظر فنی و کیفیت تولید هیاتی با خبرگان صنعت اعم از ماشین‌سازان، خانه صنعت، اتاق بازرگانی، اتحادیه‌ها و کارشناسان تخصصی صنعتی تشکیل شده که این هیات ماشین‌آلاتی که به کشور وارد می‌شود و کارکرده هستند به شرطی که کالای باکیفیت تولید شود بررسی و با اعلام نظر کارشناسی مجوز واردات صادر می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکلات مالیاتی واحدهای چاپ در استان، خاطرنشان کرد: به عنوان دستگاه خدمتگزار باید با حضور در فضاهای کسب و کار و ارائه قوانین به صورت شفاف و قابل فهم باید کاری کنیم تا تولیدکنندگان تنها به فکر تولید کالای باکیفیت و با قیمت تمام شده پایین باشند.

پرنیان با بیان اینکه به منظور رفع موانع فعالیت باید ارتباط نزدیک با کسب و کارها ایجاد کنیم، افزود: ضوابط و مقررات باید به‌طوری شفاف باشد که یک واحد کسب و کار به موقع متوجه شود که با قوانین موجود مشمول چه مالیاتی می‌شود که در این صورت این موضوع بر قیمت تمام شده محصولات یک واحد چاپ تاثیر دارد.

وی ادامه داد: مشکلات مالیاتی فعالان صنف چاپ از اداره‌کل امور مالیاتی پیگیری خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: تکلیف واردات ماشین‌آلات نو که مشابه داخلی نداشته باشند و یا ماشین‌آلات مستعمل مشخص است، با وجود این‌که در پنجره واحد ارائه خدمات، کارهای خوبی انجام شده ولی باز هم نواقصی در این زمینه وجود دارد، البته در این زمینه دستگاه‌های مختلف بخشنامه‌های متعددی را صادر می‌کنند که متاسفانه این موضوع موجب سردرگم شدن صاحبان کسب و کار می‌شود.

پرنیان ضمن تقدیر و تشکر از استاندار آذربایجان‌شرقی و دستگاه‌های مختلف قضایی و نظارتی گفت: در چند ماه گذشته جلسات متعددی برای جلوگیری از رسوب ماشین‌آلات صنعتی در گمرک انجام شده که خوشبختانه در حال حاضر نزدیک به صفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به قانون جدید مبارزه با کالای قاچاق اضافه کرد: با توجه به قانون جدید اگر مشخصات ماشین‌آلات در اظهارنامه متناقض باشد ماشین‌آلات وارداتی مشمول قاچاق می‌شود، بنابراین واردکنندگان و افرادی که کارهای گمرکی را انجام می‌دهند باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/س


[ad_2]