فعالیت ۶۵۰ سایت در راستای تولید و فروش موادمخدر و روان‌گردان
فعالیت ۶۵۰ سایت در راستای تولید و فروش موادمخدر و روان‌گردان

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی گفت: متاسفانه کروکودیل که مخرب‌ترین ماده مخدر است به عنوان آرام‌بخشی قوی معرفی می‌شود، حتی در برخی آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های بانوان برای تناسب اندام، کم کردن وزن این موادمخدر در قالب قرص‌های لاغری تبلیغ می‌شود. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس ، محمدعلی نصرتی ظهر امروز در جمع […]

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی گفت: متاسفانه کروکودیل که مخرب‌ترین ماده مخدر است به عنوان آرام‌بخشی قوی معرفی می‌شود، حتی در برخی آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های بانوان برای تناسب اندام، کم کردن وزن این موادمخدر در قالب قرص‌های لاغری تبلیغ می‌شود.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس ، محمدعلی نصرتی ظهر امروز در جمع هیئت مدیره اتحادیه‌های صنفی در اتاق اصناف مرکزی استان آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه بازار در همه عرصه‌ها نقش تعیین کننده‌ای داشته است، اظهار داشت: هیچ‌کس به تنهایی نمی‌تواند کاری را انجام بدهد، راز موفقیت در همدلی و وفاق است.

وی با اشاره به بحث افزایش اعتیاد در جامعه، افزود: امروز بحث اعتیاد در جامعه به یک معضل بزرگ تبدیل شده که جامعه با آن درگیر است.

نصرتی ادامه داد: در استان آذربایجان‌شرقی، برای ۵۱ هزار نفر از طریق کمپ‌ها و کلینیک‌ها خدمات‌رسانی انجام می‌گیرد و بیش از ۵۰ درصد این افراد متاهل هستند و غم انگیزترین جای زندگی این افراد شرایط جدید خانواده آنها است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه امروز تنها ۶۵۰ سایت در راستای تولید و فروش موادمخدر و روان‌گردان فعالیت می‌کنند، گفت: متاسفانه کروکودیل که مخرب‌ترین ماده مخدر است به عنوان آرام‌بخشی قوی معرفی می‌شود، حتی در برخی آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی بانوان برای تناسب اندام و کم کردن وزن در قالب قرص‌های لاغری تبلیغ می‌شود.

وی ادامه داد: امروزه موادمخدر دیجیتالی عرضه می‌شود که فردی که با آن گوش می‌دهد تجربه استفاده از ماده مخدر را به صورت واقعی احساس و درک می‌کند.

سردار نصرتی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین بحث مراقبت و نظارت و تربیت افراد جامعه است، ادامه داد: بعد از انقلاب کارهای بزرگی در خصوص مبارزه با موادمخدر انجام گرفته اما در خصوص پیشگیری اولیه از اعتیاد کوتاهی صورت گرفته است.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی، گفت: یکی از ارکان استواری جامعه خانواده‌ها هستند که در معرض تهدید قرار گرفته‌اند، روزی میدان مقابله با دشمن در جبهه‌ها بود اما امروز سنگر مقابله با دشمن در بین خانه‌ها و خانواده است.

وی با اشاره به بحث انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری در سال ۲۰۱۸ گفت: بحث جمع‌آوری تکدی‌گری و معتادان متجاهر جزو حفاظت از مبلمان شهری به شمار می‌رود که در این زمینه با همدلی و با محوریت استاندار مجتمع ماده ۱۶ در تبریز برای نگهداری و درمان چنین افرادی تعریف شده است.

سردار نصرتی، با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار معتاد متجاهر در اختیار داریم، گفت: با وجود این مجتمع به امید خداوند در ۲۴ یا ۲۵ اسفند جشن پاکی استان از معتادان متجاهر برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این بحث دانشگاه‌ها نیز ورود پیدا کرده‌اند، به طوری که پژوهشکده سلامت روانی و اجتماعی به صورت آزمایشی در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان آغاز به کار کرده و ۸ پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و یک رساله دکترا در این بحث در حال کار است.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اهمیت نقش بازار در این خصوص گفت: در این زمینه باید به هم کمک کنیم و بازار نیز در این خصوص نقش مهمی را ایفا می‌کند.