فضایی که علیه وزیر امور خارجه ایجاد شده درست نیست/  بهتر است رئیس جمهور برای بررسی این موضوع به مجلس بیاید
فضایی که علیه وزیر امور خارجه ایجاد شده درست نیست/  بهتر است رئیس جمهور برای بررسی این موضوع به مجلس بیاید

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شوری اسلامی گفت: بهتر است رئیس جمهور برای بررسی این موضوع به مجلس بیاید، زیرا بر اساس قانونی که در مجلس شورای اسلامی وضع شده، اقدام متقابل باید تحت نظر شورایعالی امنیت ملی انجام شود که رئیس آن آقای روحانی است. به گزارش قلم پرس به نقل از […]

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شوری اسلامی گفت: بهتر است رئیس جمهور برای بررسی این موضوع به مجلس بیاید، زیرا بر اساس قانونی که در مجلس شورای اسلامی وضع شده، اقدام متقابل باید تحت نظر شورایعالی امنیت ملی انجام شود که رئیس آن آقای روحانی است.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمد حسن‌نژاد ، در خصوص تصویب تمدید قانون تحریم‌های ۱۰ ساله علیه جمهوری اسلامی ایران در مجلس سنای آمریکا و تناقض این موضوع با برجام، اظهارداشت: مقام معظم رهبری و افراد با بصیرت می‌دانستند و بارها عنوان کردند که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند که این موضوع مشخص هم بود ولی این موضوع سبب اثبات دوباره غیرقابل اعتماد بودن آمریکا شد.

نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر باید به این موضوع بی اندیشیم که چه کاری انجام دهیم، تا این همه امتیاز که داده‌ایم ولی آن‌ها نمی خواهند امتیازی بدهند، نتیجه بهتری را به دست ‌آوریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از نمایندگان به دنبال ارائه طرح ۳ فوریتی هستند و برخی نیز استیضاح وزیر امور خارجه را خواستار شده اند، بنظر من وقت مناسبی برای دعوا نیست.

حسن‌نژاد متذکر شد: منافع ملی ایجاب می کند که همگی به کشور کمک کنند تا به اهداف خود برسیم.

وی افزود: فضایی که علیه وزیر امور خارجه ایجاد شده درست نیست. من از ابتدا مخالف مذاکرات هسته ای بوده‌ام ولی باید واقع بین باشیم، آقای ظریف که کشور را تحریم نکرده بلکه آمریکا کشور را تحریم کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در این فضا به جای درگیری داخلی باید فضایی را ایجاد کنیم تا پس اندیشیدن تدابیر لازم بهترین اقدام را در واکنش به تصمیم سنای آمریکا انجام دهیم.

روحانی به عنوان رئیس شورایعالی امنیت ملی در جلسه غیر علنی مجلس حضور یابد

حسن‌نژاد بیان کرد: بهتر است رئیس جمهور برای بررسی این موضوع به مجلس بیاید، زیرا بر اساس قانونی که در مجلس شورای اسلامی وضع شده، اقدام متقابل باید تحت نظر شورایعالی امنیت ملی انجام شود که رئیس آن آقای روحانی است.

وی با بیان اینکه اعضای شورایعالی امنیت ملی و وزارت خارجه به عنوان تیم مذاکره کننده هسته‌ای باید در فضایی منطقی و به دور از احساسات بهترین تصمیم را اتخاذ کنند، گفت: ابتدا باید منافع ملی را تضمین کنیم، بعد از آن اگر لازم بود با افرادی که کم کاری کرده‌اند برخورد کنیم./