فروش “پول مجازی” در بازار سیاه کشور تا ۱۰۰۰دلار
فروش “پول مجازی” در بازار سیاه کشور تا ۱۰۰۰دلار

رییس پلیس فتای ناجا با تاکید بر لزوم بازنگری قوانین در حوزه جرایم سابیری از برخورد با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی و فروش یک نوع پول مجازی در بازار سیاه کشور خبر داد. به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، سردار هادیانفر در حاشیه اولین همایش رویارویی با جرائم سایبری و در جمع […]

رییس پلیس فتای ناجا با تاکید بر لزوم بازنگری قوانین در حوزه جرایم سابیری از برخورد با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی و فروش یک نوع پول مجازی در بازار سیاه کشور خبر داد.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، سردار هادیانفر در حاشیه اولین همایش رویارویی با جرائم سایبری و در جمع خبرنگاران گفت: این اولین همایش در حوزه سایبری بود و علیرغم روزآمدی جرائم و ظهور جرائم نوظهور ضرورت دارد که قوانین ما بازنگری شود چراکه قانونی فعلی ما مربوط به سال ۸۸ است.

وی با بیان اینکه بعضی از قوانین بازدارندگی مناسب را ندارند، اظهار کرد: در گذشته برخی از جرائم در چهار روز کشف می‌شد اما امروزه جرایم نوظهوری داریم که طی ۴۴ روز کشف می‌شود و این نشان‌دهنده پیچیده شدن جرائم است.

وی در خصوص ساماندهی تلگرام نیز گفت:  کانال‌های بالای پنج‌هزار عضو باید اطلاعات خود را ثبت می‌کردند که از حدود ۱۱ هزار کانال، چهار هزار کانال اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند. ثبت این اطلاعات ادامه دارد و در آینده افرادی که برای ثبت اطلاعات اهتمام نداشته‌اند فراخوان می‌شوند.

رییس پلیس فتای ناجا درباره پول مجازی نیز گفت: در دنیا ۶۳ نوع پول مجازی وجود دارد که برخی از کشورها آزاد و در برخی از کشورها ممنوع است، اما در کشور ما هنوز قانون خاصی وجود ندارد و مشاهده می‌شود که یک نوع از این پول در بازار سیاه کشور ما تا ۱۰۰۰ دلار هم به فروش می‌رود.

سردار هادیانفر در خاتمه درباره فروش مواد محترقه در فضای مجازی نیز از شناسایی و برخورد با این فروشندگان خبر داد .