فروش داروهای گیاهی در عطاری‌ها ممنوع است
فروش داروهای گیاهی در عطاری‌ها ممنوع است
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، با بیان اینکه تنها داروخانه‌ها مجاز به فروش داروی گیاهی هستند،گفت: ضعف نظارتی عامل اصلی افزایش فروش داروهای غیرمجاز در عطاری‌ها است.

به گزارش قلم پرس،  اصغر سلیمی در رابطه با عرضه گیاهان دارویی و فرآورده‌های گیاهی در عطاری‌ها گفت: عرضه گیاهان دارویی در عطاری‌ها بلامانع است، اما فروش و تجویز فرآورده‌های دارویی و دار‌وهای گیاهی تنها در دارو‌خانه‌ها مجاز است و توصیه می‌کنیم مردم برای تهیه فرآورده‌های سلامت محور به داروخانه‌ها مراجعه کنند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دارو‌های گیاهی باید از طریق پزشک تجویز و در داروخانه‌ها توزیع شود، تصریح کرد: تمامی فرآورده‌های دارویی که در کارخانه‌های معتبر تولید می‌شود، باید در داروخانه‌ها توزیع شود و تنها عرضه گیاهان دارویی خام در عطاری‌ها مجاز است.

فروش محصولات دارویی و سلامت محور در عطاری‌ها ممنوع است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در رابطه با فروش مواد شیمیایی و دارویی در عطاری‌ها، تصریح کرد: برخی از عطاری‌ها اقدام به فروش مواد دارویی برای کاهش و افزایش وزن می‌کنند که به هیچ عنوان قابل دفاع نبوده چرا که فروش محصولات سلامت محور و فرآورده‌‌های دارویی در عطاری‌ها ممنوع بوده و لازم است با متخلفان به شدت برخورد شود.

ضعف نظارتی عامل اصلی افزایش فروش داروهای غیرمجاز  در عطاری‌ها

سخنگوی کمیسیون شوراها  و امور داخلی، ضعف نظارت و بی‌توجهی نسبت به ساماندهی برخی از عطاری‌ها را در افزایش فروش داروهای غیرمجاز در این مراکز موثر دانست و خاطر نشان کرد: از وزارت بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو انتظار داریم برکالاهای سلامت محور  با حساسیت بیشتری نظارت کنند. /

  • منبع خبر : خبرگزاری خانه ملت