فرمانده سپاه عاشورا: ۷۳ بسیجی در جریان اغتشاشات  آذربایجان‌شرقی مجروح شدند/استقبال از اعتراض قانونی و برخورد قاطع با اغتشاش
فرمانده سپاه عاشورا: ۷۳ بسیجی در جریان اغتشاشات  آذربایجان‌شرقی مجروح شدند/استقبال از اعتراض قانونی و برخورد قاطع با اغتشاش

[ad_1] فرمانده سپاه عاشورا: ۷۳ بسیجی در جریان اغتشاشات آذربایجان‌شرقی مجروح شدند/استقبال از اعتراض قانونی و برخورد قاطع با اغتشاش فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر این که حساب اعتراض گر را از اغتشاش گر جدا می دانیم، از اعتراض قانونی استقبال می‌کنیم اما با اغتشاش و تخریب اموال عمومی برخورد قاطع خواهد شد، گفت: […]

[ad_1]

فرمانده سپاه عاشورا: ۷۳ بسیجی در جریان اغتشاشات آذربایجان‌شرقی مجروح شدند/استقبال از اعتراض قانونی و برخورد قاطع با اغتشاش


فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر این که حساب اعتراض گر را از اغتشاش گر جدا می دانیم، از اعتراض قانونی استقبال می‌کنیم اما با اغتشاش و تخریب اموال عمومی برخورد قاطع خواهد شد، گفت: ۷۳ بسیجی در اتفاقات اخیر در استان مصدوم حتی تخلیه چشم شدند، در این راه شهید نیز تقدیم جبهه امنیت شده است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، سردار اصغر عباسقلی‌زاده ظهر روز  پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص رویکرد سپاه و بسیج در آشوب‌های اخیر اظهار داشت: بسیجیان به عنوان نیروی آرام ساز و با لباس‌های مشخص در این اتفاقات حضور داشتند و با وجود اینکه برخی سواستفاده‌ها از این عنوان و لباس شد، نگاه ما به این اتفاقات و برخوردهای متعاقب آن تنها تامین امنیت حتی برای خود کسانی بود که در چنین اغتشاشاتی حضور داشتند.

وی با تاکید بر این که حساب اعتراض‌کننده را از اغتشاشگر جدا می دانیم و از اعتراض قانونی استقبال کرده اما با اغتشاش و تخریب اموال عمومی مقابله می کنیم، تصریح کرد: ۷۳ بسیجی در اتفاقات اخیر در استان مصدوم حتی تخلیه چشم شدند ودر این راه شهید نیز تقدیم جبهه امنیت شد.

فرمانده سپاه عاشورا به اغتشاشگرانی که در جریان اغتشاشات استان آذربایجان شرقی دستگیر شده‌اند اشاره کرد و گفت: عموم این دستگیر شدگان افراد محرک بودند و همگی تحویل مقامات انتظامی و قضایی شدند البته به جز سه نفر بقیه آزاد شده‌اند و پرونده این سه نفر نیز در دست بررسی است.

وی در مورد برخی تجمعات روز گذشته در تبریز نیز اظهار داشت: در اتفاقات دیروز برخی از تجمع‌کنندگان در دانشگاه آزاد تبریز از این مکان خارج و موجب انسداد موقت اتوبان پاسداران شدند که با حضور یگان ویژه پراکنده و عده‌ای نیز دستگیر شدند اما در تجمع منطقه ولیعصر بازداشتی نداشته‌ایم و در همه این اتفاقات هدف تنها آرام‌سازی فضا بوده و نه مقابله.

سردار عباسقلی‌زاده خاطر نشان شد: اگر با دستگیرشدگان صحبت شود، این موضوع به وضوح مشخص است که بیشتر آنان صحبتی از مشکلات و مسایل معیشتی ندارند و به این مشکلات اعتراض نمی‌کنند بلکه تحت تاثیر تبلیغات ماهواره‌ای و رسانه‌ها و فضای مجازی بوده، شعارها و ادعاهای آنان در ضدیت با جمهوری اسلامی ایران و ولایت است.

وی، در خصوص برخی نقدها در خصوص بیانیه رسانه‌های استان در محکومیت اغتشاشات و اینکه به زعم برخی چنین اقداماتی موجب دو قطبی سازی رسانه‌ای شود نیز گفت: هر چند مجموعه سپاه پاسداران در چنین حوزه‌های ورود نمی‌کند اما اعتقاد کامل به آزادی اندیشه داریم.

فرمانده سپاه عاشورا تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری باید زمینه نقد برای همه فراهم باشد و با رعایت خطوط قرمز در مورد حوزه‌های غیرقابل نقد اصول دین و ائمه و اهل بیت (ع)، می‌توان از همه نقد کرد و البته باید بپذیریم که نتوانسته‌ایم از تریبون آزادی که رهبری بنیانگذار آن بوده‌اند، استفاده کنیم.

وی افزود: در مورد موضوعات و مشکلات معیشتی نیز باید در طول زمان اجازه اصلاح امور را دهیم چرا که سال‌ها این موضوعات به امتیازات از بیرون و مباحثی چون برجام گره زده شده بود و حتما مشکلاتی داریم و همه این را می‌پذیریم اما اینکه این مشکل را در داخل و بین خودمان حل کنیم با اینکه در راستای توطئه و دسیسه دشمن خارجی به بهانه این مشکلات اقدام کنیم، بسیار تفاوت دارد.

 همراهی با توطئه‌های دشمن در چنین مواقعی در واقع نوعی خیانت به کشور است

عباسقلی‌زاده با بیان اینکه همراهی با توطئه‌های دشمن در چنین مواقعی در واقع نوعی خیانت به کشور است، گفت: امروز بعد از ۴۳ سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی مشکلات و ضعف‌هایی داریم که کار دشمن نیست بلکه نتیجه ضعف عملکرد ماست؛ باید بین خودمان آن را آسیب شناسی و حل کنیم چون خالی از عیب و اشکال نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: اما به گفته رهبری باید این شرایط را با دوران قبل از انقلاب مقایسه کنیم که با این قیاس متوجه می شویم ایران اسلامی هر چند در همه حوزه‌ها به دستاوردهای بزرگی دست یافته اما در حوزه مدیریتی ضعف داریم و در این زمینه انتخاب مردم بسیار مهم و اثرگذار است و باید بدانند که به چه کسانی رای می‌دهند و باید در این انتخاب‌ها با شناخت  و آگاهی از عملکردها رای دهیم تا زمینه اصلاح امور فراهم شود.

فرمانده سپاه عاشورا تأکید کرد: اگر امنیت می‌خواهیم باید همه از بازاری گرفته، با باز کردن کسب و کار و مغازه خود و اداری با جواب دادن به ارباب و رجوع تا مقامات در سه قوا با عمل به مسوولیت و وظایف خود و عامل و پاسخگو بودن در قبال این وظایف نسبت به تامین این امنیت اقدام کنیم.
انتهای پیام/ ۶۰۰۳۶


[ad_2]