فرمانده ستاد مشترک ارتش نیجریه کشته شد
فرمانده ستاد مشترک ارتش نیجریه کشته شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ابراهیم اتاهیرو» بیست و پنجمین رئیس ستاد مشترک ارتش نیجریه که برای انجام یک ماموریت رسمی عازم ایالت شمالی «کادونا» شده بود، در نتیجه سقوط هواپیما کشته شد. بنا بر گزارش رویترز، نیروی هوایی نیجریه اعلام کرد که هواپیمای حامل رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور جمعه (روز گذشته) […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ابراهیم اتاهیرو» بیست و پنجمین رئیس ستاد مشترک ارتش نیجریه که برای انجام یک ماموریت رسمی عازم ایالت شمالی «کادونا» شده بود، در نتیجه سقوط هواپیما کشته شد.

بنا بر گزارش رویترز، نیروی هوایی نیجریه اعلام کرد که هواپیمای حامل رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور جمعه (روز گذشته) در نزدیکی فرودگاه کادونا سقوط کرد و باعث مرگ او و چند تن دیگر از همراهانش شده است.

به گفته نیروی هوایی نیجریه، تحقیقات درباره سقوط مرگبار هواپیمای حامل سپهبد «ابراهیم اتاهیرو» و چند تن از فرماندهان ارتش در جریان است.

«محمدو بوهاری» رئیس جمهور نیجریه هم درباره این موضوع بیانیه صادر کرد و کشته شدن رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور را «ضربه‌ای مرگبار به نیروهای مسلح» دانست؛ نیروهایی که به گفته او به پایان دادن به «چالش‌های امنیتی کشور» مصمم بوده‌اند.

اشاره بوهاری به چالش‌های امنیتی نیجریه در شرایطی انجام شده که گروه تروریستی «بوکو حرام» طی سال‌های اخیر در مناطق شمالی این کشور دست به حملات گسترده و ربایش صدها نفر زده است.

رئیس جمهور نیجریه ماه ژانویه سال ۲۰۲۱، ابراهیم اتاهیرو را به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور منصوب کرده بود.

برخی رسانه‌ها خبر دادند که در نتیجه سقوط هواپیمای حامل رئیس ستاد مشترک ارتش نیجریه در مجموع ۱۰ نفر شامل خدمه هواپیما کشته شدند.

انتهای پیام/م