فرار تروریست‌ها از «منبج» با سپر انسانی؛ ۱۵ هزار غیرنظامی سپر بلای داعش شدند
فرار تروریست‌ها از «منبج» با سپر انسانی؛ ۱۵ هزار غیرنظامی سپر بلای داعش شدند

گروهک تروریستی داعش هنگام عقب‌نشینی و فرار از منبج برای جلوگیری از هدف قرارگرفتن کاروان‌ تجهیزات و نیروهایش ۱۵ هزار غیرنظامی را سپر انسانی خود می‌کند. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، نیروهای دموکراتیک کرد سوریه، سرانجام توانستند شهر «منبج» در استان «حلب» را به طور کامل از اشغال تروریست‌های داعش خارج کنند. […]

گروهک تروریستی داعش هنگام عقب‌نشینی و فرار از منبج برای جلوگیری از هدف قرارگرفتن کاروان‌ تجهیزات و نیروهایش ۱۵ هزار غیرنظامی را سپر انسانی خود می‌کند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، نیروهای دموکراتیک کرد سوریه، سرانجام توانستند شهر «منبج» در استان «حلب» را به طور کامل از اشغال تروریست‌های داعش خارج کنند.

یک منبع میدانی در سوریه گفت: در جریان عملیات آزادسازی منبج نیروی هوایی ائتلاف آمریکایی بیش از ششصد و پنجاه بار این شهر را بمباران کرد که با کشته شدن بیش از ۴۵۰ غیرنظامی همراه بود.

این منبع افزود: بیش‌تر این تعداد (۳۶۰) در قتل عام روستاهای توخار، غندوره و النواجه و محله‌های الصناعه و السوق منبج به خاک و خون کشیده شدند.

منبع مذکور با اشاره به اینکه ائتلاف آمریکایی همچنین بیش‌تر زیربناهای منبج را نابود کرده گفت: نانوایی‌ها، آسیاب‌ها، بیمارستان دولتی و بیش‌تر پل‌های شهر با خاک یکسان شدند و سه بیمارستان دیگر منبج نیز شامل بیمارستان مدینه، حکمه و برکل کاملا از کار افتادند علاوه بر اینکه ساختمان السرایا و بازار اصلی شهر هم در آتش سوخته است.

حملات ائتلاف آمریکایی به منبج هفت مدرسه و ۹ مسجد این شهر را نیز که معروف‌ترین آن مدرسه و مسجد شرعی است، تخریب کردند.

دستاورد آزادی منبج توسط ائتلاف آمریکایی و نیروهای کُرد سوریه آوارگی اهالی هشت روستای اطراف این شهر بود که مشهورترین آن روستاهای قرعه، بوزکییح و شوش البوبناست.

قریب به یکصد و پنجاه غیرنظامی نیز تنها از منبج به سوی مناطق نزدیک به مرز با ترکیه بخصوص اعزاز آواره شدند به گونه‌ای که تاکنون هیچ طرف بین المللی به وضعیت معیشت آنها رسیدگی نکرده است.

منابع محلی در سوریه با بیان اینکه داعش بر اساس یک توافق محرمانه و میانجیگری عشایر منبج را تخلیه کرد، گفت: این گروهک تروریستی برای عقب‌نشینی از منبج بدون اینکه کاروان‌هایش از سوی ائتلاف آمریکایی هدف گرفته شوند، ۱۵ هزار غیرنظامی را سپر انسانی خود برای خروج امن از منبج کرده بود.

این منابع افزودند: نیروهای دموکراتیک سوریه در مقابل تحویل ۲ منطقه السرب و جاده طرابلس و همچنین تحویل نقشه‌های مناطق بمب گذاری شده داعش در اطراف این ۲ منطقه راه را برای خروج تروریست‌ها باز کردند.