غرفه کفش در کنار مزار باقرخان جمع آوری شد/ برپایی نمایشگاه بدون مجوز غیرقانونی است
غرفه کفش در کنار مزار باقرخان جمع آوری شد/ برپایی نمایشگاه بدون مجوز غیرقانونی است

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز گفت: غرفه کفش از کنار مزار باقرخان برچیده شد. به گزارش قلم پرس به نقل از فارس، به دنبال برگزاری نمایشگاهی در پارک مفاخر( طوبی) و اختصاص غرفه‌ای برای کیف و کفش که اعتراضاتی را به دلیل قرار گرفتن در کنار مزار سالار ملی باقرخان به دنبال داشت، علیرضا جباریان‌فام رئیس […]

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز گفت: غرفه کفش از کنار مزار باقرخان برچیده شد.

به گزارش قلم پرس به نقل از فارس، به دنبال برگزاری نمایشگاهی در پارک مفاخر( طوبی) و اختصاص غرفه‌ای برای کیف و کفش که اعتراضاتی را به دلیل قرار گرفتن در کنار مزار سالار ملی باقرخان به دنبال داشت، علیرضا جباریان‌فام رئیس اتحادیه کفاشان تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: برپایی هرگونه نمایشگاه عرضه مستقیم کالا خارج از محل نمایشگاه بین‌المللی غیرقانونی و ممنوع است و برگزاری این نمایشگاه هم کاملاً غیرقانونی است.

وی افزود: پیرو انتشار تصویر نمایشگاه کفش در کنار مزار باقرخان در پارک طوبی در شبکه‌های اجتماعی باید عرض کنم، نمایشگاه صرفاً کفش نبوده و علاوه بر کفش نمایشگاه لوازم خانگی، فرش، آجیل و… بوده که با پیگیری مسؤولان مربوطه غرفه کفش از کنار مزار باقرخان سالار ملی برچیده شده و مزار این مجاهد ملی آذربایجان به شکل مناسبی تزیین شد تا بازدیدکنندگان فاتحه‌ای نثار روح آن بزرگ‌مرد و سایر بزرگان مدفون در این مکان کنند.

13951129001317_Test_PhotoH

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز تصریح کرد: در ضمن اتحادیه کفاشان تبریز هیچ‌گونه مجوزی برای برپایی این نمایشگاه نداده و با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، قیمت‌ کفش‌های موجود در این نمایشگاه به هیچ عنوان مورد تائید این اتحادیه نیست.

جباریان اضافه کرد: همچنین براساس مصوبه کمیسیون نظارت استان، برپایی هرگونه نمایشگاه عرضه مستقیم کالا خارج از محل نمایشگاه بین‌المللی غیرقانونی و ممنوع است، حتی شرکت هر واحد صنفی تولیدی کفش در نمایشگاه نیز منوط به مجوز اتحادیه‌های مربوطه است.

13951129001303_Test_PhotoH

وی در پایان با انتقاد از برخی دستگاه‌های دولتی که اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های عرضه کالا که اصلاً در حیطه وظایف آنها نیست،گفت: بهتر است دستگاه‌های دولتی در برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی با اتحادیه تعامل و همکاری داشته باشند.

برگزاری نمایشگاه‌های بدون مجوز به صلاح تولیدکنندگان نیست

عین‌الله حسین‌زاده مدیر روابط عمومی اتحادیه کفاشان تبریز نیز در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: با وجود دستور ممنوعیت برگزارى این نمایشگاه‌ها، متاسفانه این نمایشگاه‌ها توسط برخی دستگاه‌ها برگزار می‌شود که به صلاح تولیدکنندگان و فعالان این صنعت نیست.

وی افزود: متاسفانه برای این چنین نمایشگاه‌هایی فقط پرکردن غرفه‌ها مهم است و بیشتر شرکت‌کنندگان حتى پروانه کسب هم ندارند و گاهاً از شهرهاى دیگر مى‌آیند و تعدادى بدون داشتن مغازه و پروانه کسب بدون مجوز اتحادیه در نمایشگاه شرکت می‌کنند که این امر ظلمی بزرگ در حق اصناف است.

مدیر روابط عمومی اتحادیه کفاشان تبریز با اشاره به اینکه نمایشگاه محلى شده براى ارائه اجناس بى‌کیفیت تصریح کرد: هدف و شعار این نمایشگاه‌ها حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تنظیم بازار است ولی عملاً کالاهای بی‌کیفیت با قیمت بالا به مشتریان عرضه می‌شود.

 

 13951129001310_Test_PhotoH

حسین‌زاده گفت: از دستگاه‌های دولتی و برگزارکنندگان نمایشگاه انتظار داریم، برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه‌ها با اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف هماهنگی و تعامل لازم را داشته باشند و قطع یقین همکاری تعامل نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت.

اضافه می‌شود، نمایشگاه فوق توسط اداره اوقاف برگزار شده و هیچ ربطی به اتحادیه‌های صنفی کیف و کفش ندارد.