علت تغییر امام جمعه تبریز از زبان رئیس دفتر مقام معظم رهبری / فکری برای ارتش هم می‌کنیم
علت تغییر امام جمعه تبریز از زبان رئیس دفتر مقام معظم رهبری / فکری برای ارتش هم می‌کنیم

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه حضرت آقا همیشه توجه خاصی به آیت‌الله شبستری داشتند، گفت: حجت الاسلام آل‌هاشم جایگزین آیت‌الله شبستری شدند هر چند ایشان مسؤولیت خطیری در ارتش داشتند و طی مدت مسؤولیت‌شان خوش درخشیدند و از آنجا که آذربایجان‌شرقی خصوصا تبریز اهمیت زیادی دارد و ایشان هم فرزند تبریز بودند، […]

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه حضرت آقا همیشه توجه خاصی به آیت‌الله شبستری داشتند، گفت: حجت الاسلام آل‌هاشم جایگزین آیت‌الله شبستری شدند هر چند ایشان مسؤولیت خطیری در ارتش داشتند و طی مدت مسؤولیت‌شان خوش درخشیدند و از آنجا که آذربایجان‌شرقی خصوصا تبریز اهمیت زیادی دارد و ایشان هم فرزند تبریز بودند، تصمیم گرفته شد به این سمت منصوب شوند.

به گزارش قلم پرس، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدی‌گلپایگانی صبح امروز با ورود به فرودگاه شهید مدنی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با اهدای سلام ویژه خدمت برادران و خواهران مومن آذربایجان مخصوصاً شهر قهرمان‌پرور تبریز،خرسندم توفیقی حاصل شد تا در جمع مردم استان آذربایجان‌شرقی باشم.

وی افزود: مطلع هستید که تغییر و تحولی در امر امامت جمعه و نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی روی داد، حضرت آیت‌الله مجتهدشبستری به دفعات از مقام معظم رهبری تقاضا کرده بودند با توجه به کسالتی که دارند، ایشان را از نمایندگی ولی‌فقیه‌ای استان معاف کنند زیرا از ابتدای عزیمت آیت‌الله ملکوتی به قم، حضور آیت‌الله شبستری به دلیل گرفتاری‌های زیادی که در تهران داشته و دارند، برای چند ماه بیشتر نبود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: آیت‌الله شبستری به دلیل مشغله کاری  فراوان در تهران از جمله اینکه حوزه علمیه دارند و مدیریت برخی مساجد در تهران  بر عهده ایشان است، تقاضا داشتند که امامت جمعه تبریز موقت باشد و آقا هم آن زمان قبول کردند که شما تشریف ببرید تا بعداً جایگزینی برای ایشان  پیدا شود.

وی تصریح کرد: این چند ماه آهسته آهسته تبدیل به  چند سال شد و اکنون بیش از ۲۲ سال است که ایشان اقامه نماز جمعه تبریز و نمایندگی ولی‌ فقیه در استان را عهده‌دار بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی خاطرنشان کرد: با به وجود آمدن شرایط خاص و از آنجا که حضرت آقا همیشه توجه خاصی به آیت‌الله شبستری داشتند از این رو با درخواست ایشان برای معاف شدن از این مسؤولیت خطیر امام جمعه و نمایندگی ولی فقیه در استان موافقت کردند و بر همین اساس به ایشان ابلاغ شد در اولین فرصت بعد از انتخابات این امر انجام خواهد شد.

وی گفت: بعد از این‌که حضرت آقا با این امر موافقت کردند، حجت‌الاسلام آل‌هاشم انتخاب شدند هر چند ایشان در سمت رئیس عقیدتی سیاسی کل ارتش بودند و به حق در مسؤولیت خطیر خود خوش درخشیدند و از طرفی استان آذربایجان‌شرقی خصوصاً تبریز دارای اهمیت زیادی است و ایشان نیز خود فرزند تبریز هستند، این سمت به ایشان سپرده شد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: با حضور حجت‌الاسلام آل‌هاشم در تبریز برای پست خالی ایشان در ارتش نیز تصمیماتی گرفته خواهد شد، امروز هم که خدمت مردم آذربایجان‌شرقی هستم به بهانه همین تغییرات است چرا که نیازی به تودیع و معارفه این دو عزیز نام‌آشنا نیست.