عباسی: بهترین خط هوایی را برای سفر به ابوظبی گرفتیم
عباسی: بهترین خط هوایی را برای سفر به ابوظبی گرفتیم

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز گفت:‌ ۲ برابر شدن یارانه به اندازه یک برد آسیایی مردم را خوشحال نمی‌کند، پس می‌توانیم با یک هزینه کم باعث آمدن شادی به خانه‌های مردم شویم. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، تراکتورسازی گام اول را در لیگ قهرمانان آسیا محکم برداشت این تیم موفق شد مقابل الجزیره […]

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز گفت:‌ ۲ برابر شدن یارانه به اندازه یک برد آسیایی مردم را خوشحال نمی‌کند، پس می‌توانیم با یک هزینه کم باعث آمدن شادی به خانه‌های مردم شویم.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، تراکتورسازی گام اول را در لیگ قهرمانان آسیا محکم برداشت این تیم موفق شد مقابل الجزیره ۴ بر ۳ به پیروزی برسد و زنگ خطر را برای حریفان به صدا در بیاورد. در همین راستا سعید عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت تیمش و عملکرد تراکتورسازی در آسیا صحبت‌های زیر را انجام داد.

* فشردگی بازی‌ها و کار بسیار زیاد است

عباسی در مورد اینکه بعد از شکست‌ها پاسخگوی افکار عمومی است اما بعد از رسیدن به پیروزی کمتر در رسانه‌ها حاضر می‌شود، عنوان کرد: به هر حال در شکست باید پاسخگوی افکار عمومی باشیم. از طرف دیگر این روزها کار ما خیلی زیاد است. مشکلات کاری باشگاه‌ها و اینکه ۲۰۰ نفر تحت‌نظر تراکتورسازی هستند باعث می‌شود بیشتر مشغول کار شویم. اکنون در کورس لیگ برتر و لیگ آسیا هستیم و بازی‌ها بسیار فشرده و کار بسیار سنگین است همچنین برنامه‌های سفر به امارات را تدارک می‌بینیم و این باعث می‌شود که کارمان بسیار فشرده باشد.

* تیم‌های آسیایی حمایت نمی‌شوند

وی در مورد اینکه تراکتورسازی گام اول را در آسیا محکم برداشت، عنوان کرد: بازیکنان بسیار عالی بازی کردند و واقعاً قدرت فوتبال ایران را به همه نشان دادند. ما نماینده ایران بودیم و همین طور که از برد تیم‌های اصفهانی خوشحال شدیم کل کشور از برد تراکتورسازی خوشحال شدند. تیم‌های حاضر در آسیا به سختی کار می‌کنند تا به موفقیت برسند و متأسفانه هیچ حمایتی از ما نمی‌شود. ما که توانستیم مجوز آسیا را بگیریم بدون شکل نسبت به تیم‌های دیگر بیشتر هزینه کردیم و مخارج بالاتری دادیم اما هیچ حمایتی از تیم‌های حاضر در آسیا نمی‌شود و بودجه بیشتری برای ما در نظر نمی‌گیرند در حالی که حدود ۲ میلیارد در هزینه‌های ما در آسیا افزوده می‌شود. در این بین فقط مدیرعامل و هیأت مدیره تلاش می‌کند که هزینه‌ها را تأمین کند. از سوی دیگر عرق ملی و غیرت بازیکنان باعث می‌شود که عملکرد ما در آسیا بهتر شود.

* پیروزی در آسیا بیشتر مردم را شاد می‌کند تا اینکه یارانه دو برابر شود

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در ادامه تأکید کرد: اکنون ما می‌بینیم که چه شور و نشاطی در جامعه ایجاد شده است مردم بسیار خوشحال هستند و واقعاً با میلیاردها هزینه هم نمی‌توانیم این نشاط را به جامعه بیاوریم. واقعاً وقتی می‌توان با این هزینه کم اینقدر در سطح جامعه نشاط به وجود آورد باید مسئولان را به این فکر بیندازند که در این راستا بیشتر هزینه کنند. باور کنید این شور و نشاطی که در مردم به وجود آمده به قدری زیاد است که اگر یارانه را دو برابر می‌کردند خوشحالی به وجود نمی‌آمد.

* اماراتی‌ها از میزبانی ما تشکر کردند

وی در مورد میزبانی از الجزیره امارات، گفت: ایرانی‌ها بسیار میهمان‌نواز هستند و این مسئله را بارها نشان دادند متأسفانه عربستان در این مدت علیه ما جوسازی کرد. به همین خاطر در این بازی اخیر ما مسائل امنیتی را چند برابر کردیم و چندین جلسه با شورای تأمین برگزار کردیم. حریف در آرامش در ایران حاضر شد و واقعاً به راحتی کارش را پیش برد حتی ما فیلمی تهیه کردیم که در کنار گزارش‌های ارگان‌های دیگر به فدراسیون یا سازمان لیگ می‌فرستیم تا آنها را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کنند و مشخص شود چقدر میزبانی خوب بوده است. شنیدم الجزیره در سایت خود از میزبانی ما تشکر کرده و اعلام کرده در ایران آرامش داشتیم. آنها در ایمیل‌هایی که به ما زدند تشکر کردند و اعلام داشتند بهترین میزبانی را از نماینده‌های فوتبال ایران می‌کنند.

* پیروزی مشکلات را کم می‌کند

عباسی در رابطه با اینکه هواداران کمی روز بازی به ورزشگاه آمدند و آیا این پیروزی می‌تواند باعث آشتی مردم با تیم شود، عنوان کرد: پیروزی همیشه باعث می‌شود که مخالفان عمدی یا غیرعمدی به سکوت بروند. تیمی که نتیجه می‌گیرد مشکلاتش کم می‌شود چرا که مردم و هواداران از پیروزی خوشحال می‌شوند. هواداران تراکتورسازی چون پرشور هستند فقط برد تیمشان را می‌خواهند در این بین برخی افراد با ناملایماتی هم نسبت به ما و مدیریت باشگاه داشتند در کل ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا مردم راضی باشند. خوشبختانه اکنون دست مربی در انجام تعویض باز است و با حضور امیر قلعه‌نویی روحیه بهتری در تیم حاکم شده، امیدواریم این پیروزی‌ها تداوم پیدا کند و تراکتورسازی بتواند به موفقیت برسد.

* نگاه ما به رفع مشکل بازیکنان است

وی در مورد اینکه آیا پاداش خاصی برای تیم در نظر گرفته‌اند، گفت: سال گذشته شرایط مالی ما بهتر بود اکنون هم مدیریت باشگاه و هیأت مدیره هر چقدر بتواند پول به باشگاه بیاورد اولین نگاه ما به بازیکنان است تا مشکل آنها را حل کنیم. خوشبختانه هیأت مدیره و مجمع باشگاه حمایت خوبی از تیم دارند و در سال جاری تمام تلاششان را انجام دادند.

* شرایط پرواز مستقیم به ابوظبی را نداشتیم

مدیرعامل تراکتورسازی در حول اینکه امیر قلعه‌نویی از انجام دو پرواز برای رسیدن به ابوظبی گلایه کرده است، اظهار داشت: قلعه‌نویی شرایط پروازی را به خوبی می‌داند ما بهترین خط هوایی را برای سفر به ابوظبی انتخاب کردیم و با پرواز الاتحاد که هزینه‌اش دو برابر پروازهای دیگر است به ابوظبی می‌رویم. متأسفانه پرواز مستقیم تبریز به ابوظبی نداشتیم و این طور هم به ابوظبی نمی‌رویم که ابتدا به دبی برویم و سپس با اتوبوس راهی این شهر شویم.

ما مجبور بودیم که به تهران بیایم و سپس از تهران راهی ابوظبی شویم. متأسفانه این بودجه را هم نداشتیم که برای ۴۰ یا ۴۵ نفر یک هواپیما چارتر کنیم. ما هیچ وقت به دنبال انجام کار بدون کلاس نبودیم و نمی‌خواهیم کم بگذاریم. شما ببینید ما مشکلات خیلی از تیم‌ها را نداریم برخی از تیم‌ها برای اسکان و ایاب و ذهاب با مشکل روبرو هستند اما تا به حال کسی نشنیده تراکتورسازی این مشکلات را داشته باشد به هر حال ما هم مشکلات مالی داریم ولی سعی کردیم در این موارد بهترین عملکرد را داشته باشیم. البته ما برای یکی از سفرهایمان در آسیا مجبور به گرفتن پرواز اختصاصی هستیم.

* می‌خواستند سربازها را بی‌انگیزه نشان دهند

وی در مورد آشتی هواداران با سربازها عنوان کرد: از روز اول گفتیم برخی که در تراکتورسازی نیستند خودشان را علاقه‌مند به این تیم معرفی می‌کنند و می‌خواهند بگویند طرفدار این تیم‌اند ولی وقتی در تیم نباشند خواهان زمین خوردن ‌آن هستند. این افراد با نیت سوء علیه باشگاه تبلیغ می‌کردند و اولین ضربه را می‌خواستند در بحث سربازها وارد کنند و بگویند تیم پادگانی درست شده است. این در حالی بود که ما نسبت به سال قبل سرباز کمتری داشتیم ما تعداد سربازان را از ۱۶ به ۱۲ رساندیم و اکنون فقط ۷، ۸ سرباز در تیم هستند آن وقت شما ببینید ما بازیکنان سربازی را گرفتیم که اگر آنها خدمتشان فرا نرسیده بود سعی می‌کردیم در بازار نقل و انتقالات این مهره ها را جذب کنیم. در دیدار مقابل الجزیره فقط مهره‌های سربازمان توانستند گل‌های ما را به ثمر برسانند و نشان دادند که چه کیفیت بالایی دارند. متأسفانه هجمه نامبارکی علیه تیم به راه انداختند دلیل آن هم این است که آنها دوست دارند تیم نابود شود اما خودشان باشند. متأسفانه برخی هم عمدی یا غیرعمد وارد این سیکل شدند وی در ادامه با حضور قلعه‌نویی و تلاش‌هایی که شد این مشکلات به حداقل رسید.

* یک ماه قبل کارهای خروج سربازها را انجام دادیم

عباسی در مورد بحث خروج سربازها عنوان کرد: از یک ماه قبل کارهای لازم در این ارتباط را انجام دادیم و همه جوره با ما از سوی دوستان همکاری صورت گرفت. جا دارد که از مسئولان مربوطه در این امر تشکر کنیم که در این رابطه با ما همکاری لازم را کردند.

* امیدوارم برای اولین بار از گروهمان صعود کنیم

وی در پایان گفت: از هواداران التماس دعا دارم امیدوارم در ادامه سنت‌شکنی‌هایی که کردیم بتوانیم برای اولین بار همراه تراکتورسازی از گروهمان در آسیا صعود کنیم. ما امسال به اولین پیروزی تراکتورسازی مقابل نفت در تهران و شکست ملوان بعد از ۴۰ سال در خانه‌اش رسیدیم و امیدوارم این برگ جدید هم در ادامه ورق بخورد و باعث شادی دل مردم و هواداران شویم.