عادل الجبیر همکاری با اسرائیل علیه حزب‌الله لبنان را نه تایید و نه تکذیب کرد
عادل الجبیر همکاری با اسرائیل علیه حزب‌الله لبنان را نه تایید و نه تکذیب کرد

وزیر خارجه عربستان در توجیه بازداشت‌های اخیر در کشورش ادعا کرد که بازداشت شدگان در رابطه با فساد بخشی از بودجه کشور را غارت کرده بودند. به گزارش قلم پرس به نقل از  ایسنا، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی آمریکا گفت: بازداشت شدگان در رابطه با فساد […]

وزیر خارجه عربستان در توجیه بازداشت‌های اخیر در کشورش ادعا کرد که بازداشت شدگان در رابطه با فساد بخشی از بودجه کشور را غارت کرده بودند.

به گزارش قلم پرس به نقل از  ایسنا، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی آمریکا گفت: بازداشت شدگان در رابطه با فساد میزان قابل توجهی از بودجه کشور را غارت کرده بودند. در کمپینی که ما علیه فساد به راه انداخته‌ایم هیچ کس مصون نخواهد بود.

وی گفت: این فضا بر اعتماد و اطمینان به ما خواهد افزود چراکه ما سیاست عدم تسامح در رابطه با فساد را در پیش گرفته‌ایم. همانطور که این سیاست را در رابطه با تروریسم و تندروی داریم. ولیعهد به وضوح گفت که هیچ شاهزاده، وزیر یا مسؤول ارشدی از اتهامات فساد مصون نخواهد بود.

الجبیر تأکید کرد: عربستان درباره افرادی که از خزانه دولت دزدیده‌اند، تحقیقات خواهد کرد. هدف از این کمپین سرمایه گذاری این اموال به غارت رفته به نفع مردم است. میزانی از بودجه کشور به غارت رفته و دولت نمی‌تواند ساکت باشد. ما اطمینان داریم که جامعه جهانی از شفاف بودن عربستان و تدابیر جدی‌اش علیه کسانی که اموال مردم را به غارت برده‌اند؛ خرسند خواهد بود.

اخیرا ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان دستور تشکیل کمیته‌ای به ریاست محمد بن سلمان، ولیعهد را برای تحقیقات درباره فساد صادر کرد.

این کمیته دستور بازداشت ۱۱ شاهزاده و چهار وزیر کنونی و ده‌ها وزیر سابق و تاجر را صادر کرد.

از سوی دیگر عادل الجبیر از تأیید یا مخالفت با همکاری میان کشورش و اسرائیل علیه حزب الله لبنان خودداری کرد و گفت: نمی‌توان به شایعات پاسخ داد.

وی گفت: حزب الله نظام را در لبنان ربوده و شر و بدی را در تمامی خاورمیانه گسترش می‌دهد. بسیاری از کشورها خواهان مقابله با حزب الله هستند.

الجبیر از ایران نیز انتقاد کرد و مدعی شد: آنچه ما می‌دانیم این است که ایران “کشور قانون شکن و کشور شماره یک حامی تروریسم” است که از دهه‌ نود به تروریست‌ها پناه داده و روابطش با القاعده از آن زمان تاکنون ادامه دارد!