ظریف در دیدار با عمران خان خواستار آزادی مرزبانان ایرانی
ظریف در دیدار با عمران خان خواستار آزادی مرزبانان ایرانی

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه ملاقات های خود با مقامات ارشد پاکستانی امروز (چهارشنبه) با «عمران خان» نخست وزیر این کشور دیدار کرد و تلاش بیشتر اسلام آباد برای آزادی مرزبانان ایرانی را خواستار شد. به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا ، در این دیدار در خصوص […]

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه ملاقات های خود با مقامات ارشد پاکستانی امروز (چهارشنبه) با «عمران خان» نخست وزیر این کشور دیدار کرد و تلاش بیشتر اسلام آباد برای آزادی مرزبانان ایرانی را خواستار شد.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا ، در این دیدار در خصوص آخرین اقدامات برای آزادی مرزبانان به گروگان گرفته شده توسط یک گروهک تروریستی و همچنین مقابله با ناامنی در حاشیه مرزهای دو کشور و راهکارهای ارائه شده گفت و گو و تبادل نظر شد.
طرفین همچنین با اشاره به روابط عمیق دو ملت در خصوص راههای گسترش روابط دو جانبه بویژه در حوزه انرژی، مسائل منطقه ای از جمله در یمن و افغانستان و سایر موضوعات مورد علاقه را بررسی کردند.
«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد چهارشنبه در راس هیاتی عالیرتبه برای پیگیری وضعیت سربازان ربوده شده کشورمان وارد پاکستان شد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص آخرین روند پیگیری آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی در میرجاوه گفت: مقام های پاکستانی وعده و تعهد داده اند که دولت این کشور همه تلاش خود را در این خصوص انجام می دهد.
«محمدجواد ظریف»وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با «شاه محمود قریشی» همتای پاکستانی خود و ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش این کشور در اسلام آباد دیدار کرد.
شامگاه دوشنبه ۲۳ مهرماه، تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی (میرجاوه) استقرار داشتند، با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک های ضد انقلاب ربوده شده و به خاک پاکستان انتقال داده شدند.
عوامل گروهک های تروریستی که از سوی سرویس‌های بیگانه هدایت و پشتیبانی می‌شوند، با فریب و تطمیع عوامل نفوذی، این حادثه را در نقطه صفر مرزی و رو به روی یکی از پاسگاه های مرزی کشور پاکستان صورت داده‌اند‌.