ظریف: جمهوری اسلامی ایران بر تحقق تعهدات خود در خصوص فلسطین تاکید دارد
ظریف: جمهوری اسلامی ایران بر تحقق تعهدات خود در خصوص فلسطین تاکید دارد

وزیر امور خارجه کشورمان که به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در اجلاس فوق العاده سران اسلامی در جاکارتا اندونزی حضور دارد، طی سخنانی در این اجلاس گفت: ایران علیرغم اینکه می‌داند فشارهایی که در دهه‌های اخیر علیه این کشور اعمال شده محصول حمایت ما از آرمان فلسطین بوده است به این سیاست […]

وزیر امور خارجه کشورمان که به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در اجلاس فوق العاده سران اسلامی در جاکارتا اندونزی حضور دارد، طی سخنانی در این اجلاس گفت: ایران علیرغم اینکه می‌داند فشارهایی که در دهه‌های اخیر علیه این کشور اعمال شده محصول حمایت ما از آرمان فلسطین بوده است به این سیاست ادامه خواهد داد.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، دکتر محمد جواد ظریف تصریح کرد: وضعیت فلسطین بیش از پیش قربانی استفاده از زور توسط صهیونیست ها شده و ادامه اشغال وحشیانه اسرائیل، مهمترین اصول حقوق بین الملل در خصوص حمایت از حقوق بشردوستانه را نقض کرده است.

وی افزود: رژیم اسرائیل برای سرپوش گذاشتن بر برنامه توسعه طلبانه خود جهت تغییر وضعیت مسجدالاقصی و اطراف آن، در پوشش اقدامات افراط گرایان صهیونیست؛ در حال اعمال سیاست خود در زمینه تغییر ترکیب جغرافیائی و یهودی سازی مسجدالاقصی و قدس است.

وزیر خارجه گفت: شورای امنیت به دلایل متعدد به ویژه سیاست های یکی از اعضای دائم خود متاسفانه در جهت انجام مسئولیت خود بر اساس منشور ملل متحد اقدامی نکرده و اجازه داده است این تهدید برای صلح و امنیت بین المللی ادامه یابد.

وی تاکید کرد: ما به عنوان مسلمانان می بایست اختلافات خود را کنار بگذاریم و بدنبال اقدامات عملی برای پایان دادن به تمامی مظاهر اشغال فلسطین در یک چارچوب سازمانی باشیم و بعنوان یک گام در مسیر آزادی کامل فلسطین، مانع تحقق تلاشهای غیر قانونی اشغالگران اسرائیلی برای تغییر ماهیت شهر اشغال شده قدس شویم.

ظریف گفت: مسئله فلسطین و قدس شریف در قلب و مرکز توجه و اولویت اصلی ما در سازمان همکاری اسلامی قرار دارد و باید بتوانیم به وعده های خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم. ما امروزه با مسائل مختلفی سر و کار داریم اما هیچ امری نباید ما را از توجه به موضوع اصلی و فلسفه وجودی سازمان همکاری اسلامی منحرف کند.

وزیر خارجه گفت: تعداد رو به تزایدی از بازیگران دولتی و غیر دولتی در حال فاصله گرفتن از حمایت قاطع از اسرائیل و سیاست های وحشیانه آن هستند و این مسئولیت جدیدی برای ما ایجاد می کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر تحقق تعهدات خود در خصوص فلسطین تاکید دارد و علیرغم اینکه می داند فشارهایی که در دهه های اخیر علیه ایران اعمال شده محصول حمایت ما از آرمان فلسطین بوده است به این سیاست ادامه خواهد داد.