طرح تولید آلومینای سراب به نمادی از امید و ناامیدی تبدیل شده است
طرح تولید آلومینای سراب به نمادی از امید و ناامیدی تبدیل شده است

نماینده مردم سراب در مجلس گفت: دستور احداث فرودگاه سراب توسط وزیر راه و شهرسازی صادر شده و این فرودگاه نیاز امروز و فردای کشور است. به گزارش قلم پرس، یوسف داودی در دیدار مردمی دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در شهرستان سراب گفت: بدون کمترین تردید حضور مسئولین ارشد در هر نقطه‌ای […]

نماینده مردم سراب در مجلس گفت: دستور احداث فرودگاه سراب توسط وزیر راه و شهرسازی صادر شده و این فرودگاه نیاز امروز و فردای کشور است.

به گزارش قلم پرس، یوسف داودی در دیدار مردمی دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در شهرستان سراب گفت: بدون کمترین تردید حضور مسئولین ارشد در هر نقطه‌ای حاوی دو پیام است که اولی تعهد مسئولین در قبال مردم و دیگری توقعات مردم از مسئولین برای حل و فصل مشکلات است. اینکه مردم توانسته‌اند مسئولین را در محل کار یا زندگی خود ببینند و مشکلات را از نزدیک بیان کنند، پیامد حضور مسئولین است.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حداقل توقع مردم آن است که حضور رئیس مجلس، استاندار، اعضای شورای اسلامی و مسئولین استانی باعث شود که یک بن‌بست را از مسیر پیشرفت شهرستان برداریم، تصریح کرد: طرح تولید آلومینای سراب برای مردم این شهرستان به نمادی از امید و ناامیدی تبدیل شده که امیدواریم امید آن باقی بماند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعد از انجام مطالعات و تأیید اقتصادی بودن طرح از ۱۵ سال قبل کلنگ‌زنی طرح تولید آلومینا در سایت دوزدوزان توسط آقای جهانگیری وزیر وقت صورت گیرد، ادامه داد: امیدواریم یادگار و دستاورد رئیس مجلس شورای اسلامی در این سفر حل مشکل کلیدی طرح تولید آلومینا باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر اینکه کشور حداقل به دو میلیون تن آلومینیوم نیاز دارد که با عملیاتی شدن طرح تولید آلومینا وابستگی کشور کاسته می‌شود، ادامه داد: طی سال‌های اخیر به این نتیجه رسیده‌ایم که اگر سنگ نفلین فروخته شد می‌توانستیم منابع مالی مورد نیاز طرح را تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه ارتباط ریلی کشور ما با خارج از منطقه جلفا و دیگری به سمت ترکیه است، گفت: خطوط ریلی کشور محدود هستن، کشورهایی که وسعت جغرافیایی دارند خطوط ریلی بهترین وسیله حمل و نقل در آنها است، خطوط ریلی پردوام هستند و سالیان سال می‌توان از آنها استفاده کرد.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سالانه ده‌ها میلیون نفر تردد می کنند تا بتوانند از مناطق توریستی مانند سرعین دیدن کنند، ادامه داد: بزرگراه سراب – بستان آباد و سراب – اردبیل بزرگترین بزرگراه شمال به غرب کشور محسوب می‌شود. امیدواریم این سفر مشکلات بزرگراه را نیز برطرف کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه شهرستان سراب در گذشته فرودگاه داشت و اکنون متروکه است، دستور وزیر در خصوص احداث فرودگاه داده شده، خاطر نشان کرد: فرودگاه سراب نیاز امروز و فردای کشور است، در زمینی ۳۰۰ هکتاری به طول ۳۲ کیلومتر درخواست کرده‌ایم ایستگاه راه آهن به گونه‌ای احداث شود که بتوان برای فرودگاه نیز از آن استفاده کنیم./