ضرورت همکاری ایران و ازبکستان دوجانبه در زمینه صیانت و ارتقا حقوق بشر و کرامت انسان
ضرورت همکاری ایران و ازبکستان دوجانبه در زمینه صیانت و ارتقا حقوق بشر و کرامت انسان
در حاشیه برگزاری هفدهمین اجلاس روسای دیوان عالی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان، معاون اول قوه قضاییه با رئیس دیوان عالی ازبکستان بختیار اسلام اف، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی معاونت اول قوه قضاییه عصر روز پنجشنبه ۲۷ مرداد ماه، در حاشیه برگزاری هفدهمین اجلاس روسای دیوان عالی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان ، حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه با رئیس دیوان عالی ازبکستان آقای بختیار اسلام اف، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که در فضایی دوستانه و با حضور محمد تقی صابری سفیر جمهوری اسلامی ایران و مقامات سیاسی و قضایی دو کشور برگزار گردید، طرفین ضمن اذعان به روابط بسیار خوب سیاسی و اقتصادی فی مابین و مرور آخرین موافقتنامه‌ها و اسناد حقوقی قضایی منعقده در ادامه موضوعاتی چون رشد کمی و کیفی همکاری های حقوقی و کیفری، انتقال محکومان، استرداد مجرمان، بکارگیری علوم دانش بنیان در سیستم قضایی و تعامل و رایزنی حداکثری در رسیدگی به مشکلات اتباع زندانی یا بازداشت شده، را مورد گفتگو قرار دادند.

معاون اول قوه قضاییه ضمن تاکید بر ضرورت همکاری دوجانبه در زمینه صیانت و ارتقا حقوق بشر و کرامت انسان، تحریم های غیر قانونی و ظالمانه آمریکا علیه کشورمان را نقض فاحش حقوق بشر خصوصا در حوزه های غیرقابل نقضی چون حق حیات و حق بر سلامت و حق بر سلامت دانست.
رییس دادگاه عالی ازبکستان نیز ضمن اشاره به روابط خوب سیاسی و اقتصادی بین دو کشور و تاکید بر آمادگی برای همکاری های قضایی با جمهوری اسلامی ایران از معاون اول قوه قضاییه برای سفر به ازبکستان دعوت کرد .

انتهای پیام/