ضرورت سامان‌دهی و حذف فعالیت‌های مخاطره‌آمیز از بازار تبریز
ضرورت سامان‌دهی و حذف فعالیت‌های مخاطره‌آمیز از بازار تبریز
نشست تخصصی بررسی راهکارهای ایمن‌سازی بازار تبریز و آگاهی از علل حادثه آتش‌سوزی در سرای ایکی‌قاپیلار به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش قلم پرس، جواد رحمتی در این نشست بر تشکیل جلسات تخصصی برای آسیب‌شناسی دقیق، بررسی علل، راهکارهای پیشگیری و مواجهه با بحران در محدوده بازار قدیمی تبریز تاکید کرد و افزود: تمام تمهیدات لازم برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه به‌ عمل آید.

وی با ضروری دانستن سامان‌دهی و حذف فعالیت‌های مخاطره‌آمیز و ناهمگون از بازار تبریز، گفت: برای تحقق این امر باید بازاریان و کسبه همکاری و مشارکت کنند.

رحمتی بر استفاده از تجهیزات پیشرفته اعلام و اطفای حریق، برقراری سیستم‌های گرمایش مرکزی و حذف مواد خطرزا از این بازار تاکید کرد و مشارکت کسبه را در احیای کارکردها و همکاری‌های گذشته بویژه در حراست از بازار خواستار شد.

تقی‌زاده، مشاور گردشگری و میراث فرهنگی استاندار آذربایجان شرقی نیز گزارشی از بررسی‌های کارشناسی انجام شده از دلایل آتش‌سوزی سال‌های ۸۸ و ۹۸ بازار تبریز ارائه و راهکارهایی را برای پیشگیری از وقوع حوادث مشابه پیشنهاد کرد.

اعضای جلسه نیز با بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در مورد مراحل مدیریت بحران (پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی) در مورد جزئیات و مشکلات مقابله با حادثه آتش‌سوزی به بحث و تبادل نظر پرداختند.