ضرورت راه‌اندازی حراجی‌های بین‌المللی فرش برای توسعه هنرصنعت فرش تبریز
ضرورت راه‌اندازی حراجی‌های بین‌المللی فرش برای توسعه هنرصنعت فرش تبریز
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف تبریز را فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های کم‌نظیر تبریز به‌عنوان پایتخت جهانی فرش دستباف عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه متمایز از سایر نمایشگاه‌های داخلی برگزار می‌شود.

به گزاش قلم پرس، علی جهانگیری در آئین رونمایی از پوستر نخستین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف ایران- تبریز، اظهار داشت: این نمایشگاه از ۹ تا ۱۳ مرداد در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود و امیدواریم همه مسئولان برای برپایی شایسته آن پای کار بیایند.

وی با اشاره به همکاری مطلوب اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف برای برگزاری باشکوه و مناسب این نمایشگاه، افزود: در کنار این نمایشگاه، برنامه‌های متعددی همچون کارگاه‌های علمی، بازاریابی و حراجی در نظر گرفته شده و بزرگترین فرش ریزبافت به متراژ ۶۰۰ مترمربع نیز در حاشیه آن رونمایی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه اظهار داشت: در حالی که شهر تبریز از چند سال قبل، عنوان مهم و تاریخی “پایتخت جهانی فرش دستباف” را کسب کرده است، اما بنا به دلایلی هنوز برای اقتصاد و صنعت بین‌المللی این عنوان آن‌گونه که باید شناخته و معرفی نشده است.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی نمایشگاه فرش تبریز، معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تبریز در زمینه تولید و عرضه فرش است که در این راستا باید نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها نیز وارد عمل شوند.

جهانگیری، ایجاد موزه فرش دستباف و راه‌اندازی حراجی‌های بین‌المللی فرش را در راستای توسعه هنرصنعت فرش تبریز خواستار شد و یادآوری کرد: با توجه به جایگاه فرش تبریز در جهان، ایجاد چنین مراکزی ضروری است.

وی با بیان اینکه تبریز ظرفیت برگزاری حراجی‌های بین‎المللی فرش را دارد، افزود: تبریز می‎تواند پیشگام حراج مدرن بین‎المللی فرش شود و به این منظور به کمک شهرداری نیز نیاز دارد.

جهانگیری در پایان خاطرنشان کرد: تعریف و صدور گواهینامه اصالت برای فرش‌های دستباف زیر نظر سازمان‎های بین‎المللی و اقدامات مربوط به مالکیت معنوی نیز از جمله طرح‌هایی است که تبریز ظرفیت اجرای آنها را دارد.

نخستین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف ایران- تبریز از ۹ تا ۱۳ مرداد امسال در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برپا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۲ از این نمایشگاه بازدید کنند