ضرورت توجه ویژه وزارت ارتباطات به آذربایجان‌شرقی
ضرورت توجه ویژه وزارت ارتباطات به آذربایجان‌شرقی
استاندار آذربایجان شرقی گفت: کوهستانی بودن منطقه در استان آذربایجان شرقی باعث ایجاد موانعی در زمینه توسعه آی تی و آی سی تی در استان شده که در این زمینه نیز انتظار توجه ویژه از وزارت ارتباطات را داریم.

محمدرضا پورمحمدی در نشست مشترک نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با وزیر ارتباطات با اشاره به سفر دیروز رییس جمهور به تبریز با قدردانی از سفر دکتر روحانی و برخی از اعضای هیات دولت به استان قدردانی کرد و گفت: در این سفر بیش از ۵۲۰ طرح و پروژه در بخش‌های مختلف عمرانی، کشاورزی، نیرو و گردشگری کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی همین تعداد پروژه نیز به یمن برکت رییس جمهور در استان آغاز شد.

وی ارزش ریالی پروژه‌های افتتاح شده در این سفر را بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این پروژه‌ها از پروژه‌های بسیار مهم استان هستند که امیدواریم نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی این خطه از کشور داشته باشد.

وی در بخشی از سخنان خود به آخرین وضعیت شاخص‌های IDR در استان اشاره کرد و افزود: از این منظر، استان آذربایجان شرقی، استان چهاردهم کشور است و متاسفانه در چند سال گذشته از جایگاه یازدهم به چهاردهم تنزل پیدا کرده و انتظار داریم شاهد توجه ویژه وزارت ارتباطات به استان آذربایجان شرقی باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان آماری در ضرایب بهره‌مندی از تلفن ثابت، پوشش شبکه تلفن همراه و همچنین بهره‌مندی از اینترنت پرداخت و ادامه داد: کوهستانی بودن منطقه در استان آذربایجان شرقی باعث ایجاد موانعی در زمینه توسعه آی تی و آی سی تی در استان شده که در این زمینه نیز انتظار توجه ویژه از وزارت ارتباطات را داریم.

شهاب الدین بیمقدار، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه خواستار افزایش سرعت اینترنت در استان و اتخاذ تدابیر مناسب در روستاهای مرزی استان برای جلوگیری از رومینگ بین‌الملل شد.

حمزه امینی، نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: با توجه به دستور وزیرارتباطات در سال گذشته، انتظار داریم عملیات مربوط به دکل کوه مهره‌دار شهرستان هشترود که نقش مهمی در پوشش خدمات برای روستاهای مراغه و هشترود خواهد داشت، تسریع شود.

معصومه آقاپور، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از اقدام وزیر ارتباطات در بهره‌مندی رایگان مدارس دارای اینترنت های وب و تصویب در هیات دولت قدردانی کرد.

وی همچنین خواستار اهتمام ویژه وزارت ارتباطات برای تحت پوشش قرار دادن روستاهای استان در مناطق کوهستانی شد.

علیزاده، نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی، وزیر ارتباطات را از جمله وزرای پرتلاش و اخلاق مدار دولت دانست و گفت: اقدامات ارزنده وزارت ارتباطات در دوره وزارت دکتر آذری جهرمی، پیشرفت بسیار مطلوبی را به همراه داشته است.

داوودی، نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن دعوت از وزیر ارتباطات برای سفر به شهرستان سراب با قدردانی از عملکرد شجاعانه آذری جهرمی در انتشار لیست افراد دریافت کننده ارز ۴۲۰۰ تومانی، خواستار توسعه امن فضای مجازی و تبدیل تهدیدات این حوزه به فرصت و رفع مشکلات مربوط به شبکه رادیویی و تلویزیونی در روستاها شد.

زهرا ساعی، دیگر نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از عملکرد آذری جهرمی در وزارت ارتباطات، خواستار بهبود شبکه و سرعت اینترنت در روستاهای حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو برای امکان توسعه کسب و کارهای اقتصادی در فضای مجازی در مناطق روستایی شد.

وحدتی، رییس مجمع نمایندگان استان و علیزاده، نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی جداگانه‌ به مسائلی همچون تخصیص اعتبار ویژه برای رفع مشکلات آی تی و آی سی تی در استان، امکان بهره‌مندی روستاهای کلیبر از اینترنت پرسرعت، توسعه زیرساخت‌ها برای جلوگیری از هزینه‌های ناشی از رومینگ بین الملل در روستاهای مرزی و … شدند.