ضرورت توجه بر پیام اجتماعی آثار هنری بومی
ضرورت توجه بر پیام اجتماعی آثار هنری بومی

شهردار تبریز با تاکید بر ضرورت توجه بر پیام اجتماعی آثار هنری بومی گفت: می توان در قالب آثار فرهنگی و هنری میزان قابل توجهی از هزینه اجرای پروژه های فرهنگ عمومی و شهروندی را کاهش داد. به گزارش قلم پرس، ایرج شهین باهر در حاشیه اجرای نمایش کمدی “نهنگ قنبر” گروه هنری بابک، استقبال […]

شهردار تبریز با تاکید بر ضرورت توجه بر پیام اجتماعی آثار هنری بومی گفت: می توان در قالب آثار فرهنگی و هنری میزان قابل توجهی از هزینه اجرای پروژه های فرهنگ عمومی و شهروندی را کاهش داد.

به گزارش قلم پرس، ایرج شهین باهر در حاشیه اجرای نمایش کمدی “نهنگ قنبر” گروه هنری بابک، استقبال شهروندان از این اثر هنری را یک سرمایه شهری برشمرد و افزود: توجه به ترمیم و ارتقاء کیفیت زندگی شهری از طریق بهبود و توسعه ویژگی های منحصربه فرد مکانهای شهری با هنرهای مردمی و عمومی یک ضرورت است.

وی اظهار داشت: اجرای برنامه های نمایشی در قالب هنر عمومی موجب آفرینش زیرساخت های برقراری ارتباط با مردم می شود.

شهین باهر متذکر شد: شهرداری تبریز طی دو سال اخیر برنامه های مختلفی را برای تقویت روحیه مشارکت عمومی در اجرای اهداف کلان شهری از قبیل بهره گیری از توانمندی هنرمندان در آثار هنری و تشکیل کلاس های آموزشی گسترده در دستور کار خود قرارداده است.

وی ادامه داد: همواره در کنار هنرمندان بومی بوده ایم تا با انجام کار جمعی، شهر اولین ها را الگوی سایر شهرهای ایران قرار دهیم.