ضرورت تشکیل ستاد بحران برای بی آبی خوزستان
ضرورت تشکیل ستاد بحران برای بی آبی خوزستان

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان مجلس بابیان اینکه مطالبه اساسی مردم آبادان و خرمشهر تامین آب شرب است،گفت: ستاد بحران برای تامین آب شرب خرشمهر وآبادان به دستور رییس جمهوربه سرعت تشکیل شود. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، قاسم ساعدی درباره وضعیت بحران منابع آبی  در استان خوزستان گفت: از ماه […]

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان مجلس بابیان اینکه مطالبه اساسی مردم آبادان و خرمشهر تامین آب شرب است،گفت: ستاد بحران برای تامین آب شرب خرشمهر وآبادان به دستور رییس جمهوربه سرعت تشکیل شود.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، قاسم ساعدی درباره وضعیت بحران منابع آبی  در استان خوزستان گفت: از ماه مبارک رمضان تاکنون با کمبودآب شرب در مناطق دشت آزادگان،هویزه، خرمشهر،آبادان ونقاطی از اهواز روبرو بوده‌ایم که پس از چند روز خوشبختانه در دشت آزادگان،هویزه و نقاطی از اهواز تاحد قابل قبولی این بحران حل شده است،اما متاسفانه مردم خرمشهر و آبادان در شرایط بسیار بحرانی به سرمی‌برند.

تجمع مردم آبادان  برای رفع بحران آب در  مقابل فرمانداری

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:امروز مردم آبادان روبروی فرمانداری تجمع کردند و مطالبه اساسی مردم در این تجمع تامین آب شرب است و مردم آبادان وخرمشهر نیز در بدترین شرایط در نبود آب شرب به سر می‌برند و این درحالی است که منابع آبی از تصفیه خانه های  مراکز شهر درگذشته تامین می‌شد؛اما هم اکنون تصفیه خانه نیز با کمبودآب روبرو شده است.

وی با بیان اینکه مردم از بی آبی به شدت آزرده خاطر شده اند،تصریح کرد:بنده خطاب به وزارت نیرو، آقای اردکانیان و معاونین ایشان و آقای کلانتری به عنوان رییس سازمان محیط زیست کشور که از امور تخصصی صحبت می‌کنند،می‌گویم آیا مردم آبادان و خرمشهر همان مردمی نبودند که۸سال  در دفاع مقدس جلوی تهدیدهای خارجی‌ها سینه سپرکردند؟

 جلسه ستاد بحران  در خوزستان تشکیل شود

 وی ادامه داد:مگر بهترین فرزندانشان را در راه دفاع از میهن،سرزمین و ارزش های نظام وانقلاب تقدیم نکردند،آقای اردکانیان و کلانتری کجای ایثارگری‌های مردم آبادان وخرمشهر، دشت آزادگان و هویزه بودند بنابراین واقعا آقای اردکانیان زمانش رسیده است که برای همدردی مردم آبادان وخرمشهر رهسپار این دیارشوید و جلسه ستاد بحرانی  را درخوزستان را تشکیل بدهند تا هرچه سریعتر مشکلات مردم مرتفع شود.

ساعدی  افزود: مردم ،انسانها وتمام موجودات به منابع آبی نیازدارد ودوام حیاتشان با آب و سرکار دارند و بی تفاوتی مسئولین وبی اعتنایی کشور در رابطه با این مردم مرزبان صحیح نیست،آقای کلانتری زمانی که دستور انتقال آب را از سرشاخه های  کارون می دهد و می‌گوید کارون آب کافی دارد و خوزستان  با مشکلات منابع آب روبرو نیست ؛بنابراین هم اکنون باید جوابگویی  مردم باشند.

۵میلیون نفر در معرض پدیده کم آبی قرار گرفتند

 نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس تصریح کرد:چرا مجوز بی حساب و کتاب  صادر می کند و چرا به قول معروف  با کلمات بازی می کند و متاسفانه موجب شده اند که ۵میلیون انسان در معرض پدیده  کم آبی قرار می دهند  و اگر  دشت آزادگان ، خرمشهر، هویزه اهواز صدا ای اعتراضشان ازبی آبی بلند شده است وفردا این اتفاق در دیگر نقاط  خوزستان از جمله ایذه وباغملک  هم تکرار می شود.

وی ادامه  داد:بنده انتظار دارم رییس جمهور محترم مشکل مردم استان خوزستان از جمله خرمشهر و آبادان،هویزه و دشت آزادگان را برطرف کند،وزرای  تامین آب  را برای تشکیل ستاد بحران  به استان خوزستان اعزام کنند.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان مجلس بابیان اینکه مطالبه اساسی مردم آبادان و خرمشهر تامین آب شرب است یادآور شد:ستاد بحران برای  تامین آب شرب خرمشهر و آبادان به دستور رییس جمهور به سرعت تشکیل شود.

شوری آب شرب آبادان و خرمشهر تا ۱۵ تیرماه برطرف می شود

گفتنی است،مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفای کشور با بیان اینکه رایگان بودن آب بهای دو شهر خرمشهر و آبادان تا ۱۵ تیرماه براساس مصوبه استانداری خوزستان بوده گفت: مشکل شوری آب این دو شهر تا ۱۵ تیر برطرف می‌شود.

فرهام کرکانی در مورد شوری بیش از حد آب شهرهای آبادان و خرمشهر و رایگان شدن آب بهای این دو شهر تا ۱۵ تیرماه جاری گفت: استانداری خوزستان پس از کاهش کیفیت آب شرب دو شهر آبادان و خرمشهر و شوری آب شرب این دو شهر مصوب کرد، تا آب بها تا ۱۵ تیرماه جاری رایگان شود.

مردم شهر آبادان امروز نیز درحالی دست به اعتصاب و اعتراضات گسترده زدند که برای چندمین روز پیاپی است که آب شرب این شهرستان شور شده است و مردم برای دریافت آب شرب سالم در صف خرید آب ایستاده‌اند.

شور , گل‌آلود بودن و غیربهداشتی بودن آب شرب مردم خوزستان، بحث امروز و دیروز یا حتی ۱۰سال گذشته نیست، بعد از زمان جنگ و بازسازی این شهر بود که دسترسی به آب شرب سالم برای مردم استان، به یکی از دغدغه‌ها و معظلات اصلی مردم این شهر تبدیل شد. مردمی که سال‌ها جنگ را تحمل کردند و اکنون نیز بعد از گذشت دو دهه از اتمام جنگ تحمیلی، مردم کماکان برای دریافت آب شیرین، دبه‌های آب تسویه شده خریداری می‌کنند و در منازلشان آب تسویه کن قرار داده‌اند.

معضل نبود آب‌شیرین در خوزستان و سایر شهرستان‌های آن، گویی به یک امر طبیعی تبدیل شده و مسئولین نیز هیچ کنش و واکنشی نسبت به آن ندارند./