ضرورت افزایش فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب
ضرورت افزایش فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر اهتمام رسانه‌ها و مطبوعات برای حساس کردن مردم نسبت به استفاده بهینه از آب و جلوگیری از مشکلات ناشی از کم‌آبی در آینده تأکید کرد.

به گزارش قلم پرس، جواد رحمتی در سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان، با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف منابع آبی، گفت: استفاده بهینه از آب، یک ضرورت مهم در شرایط کنونی است و باید فرهنگ‌سازی در این زمینه افزایش یابد.

وی افزود: مدیریت پساب‌های صنعتی و کاهش بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی برای مصارف غیرضروری، از مهم ترین مسائل دیگری است که انتظار داریم متولیان حوزه آب، تمهیدات ویژه‌ای در این خصوص بیندیشند.

رحمتی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا از آب شرب برای مصارف دیگر استفاده نمی‌کنند، ادامه داد: استفاده بهینه از آب بدون اندازه‌گیری و مدیریت مصرف، مقدور نیست و بی توجهی به این موضوع، تبعات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در همین راستا عنوان کرد: ضعف منابع آبی در سفره های زیرزمینی و زمان بر شدن اجرای پروژه انتقال آب ارس به دشت تبریز از جمله مسائلی است که ضرورت همت مسئولان برای برنامه ریزی در مدیریت مصرف منابع آبی را دوچندان می کند.

غفارزاده، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان نیز در این جلسه با بیان اینکه در چند سال آینده میزان پساب های تبریز به بیش از ۱۲۴ میلیون مترمکعب می رسد افزود: ۳۴ میلیون مترمکعب آب ناشی از تولید پساب به صنایع و بیش از ۸۰ میلیون مترمکعب آن به دریاچه ارومیه اختصاص خواهد یافت.

وی از برنامه ویژه این شرکت برای مدیریت پساب‌ها در استان خبر داد و عنوان کرد: تقویت منابع آبی زیرزمینی، یکی از اصلی ترین دغدغه های ماست که امیدواریم با افزایش صرفه جویی در در تمامی بخش های شرب و صنعت، بتوانیم با سرعت بیشتری به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.