صدور شناسه ملی کانون‌های سردفتران و دفتریاران سراسر کشور
صدور شناسه ملی کانون‌های سردفتران و دفتریاران سراسر کشور

خبرگزاری میزان – “مرتضی ادب” مدیرکل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد: شناسه ملی تمامی کانون‌های سردفتران و دفتریاران سراسر کشور از سوی پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت صادر شد. وی ادامه داد: این اقدام با همکاری مؤثر کانون سردفتران و دفتریاران مرکز و با کسب اقلام اطلاعاتی […]

خبرگزاری میزان – “مرتضی ادب” مدیرکل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد: شناسه ملی تمامی کانون‌های سردفتران و دفتریاران سراسر کشور از سوی پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت صادر شد.

وی ادامه داد: این اقدام با همکاری مؤثر کانون سردفتران و دفتریاران مرکز و با کسب اقلام اطلاعاتی لازم از کانون‌های استانی در مدت زمانی کوتاه به انجام رسید.

وی با اشاره مأموریت این پایگاه به عنوان مرجع اصلی احراز هویت اشخاص حقوقی افزود: پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت، مرجع تضمین کننده اصالت اشخاص حقوقی به صورت کاملاً قابل اتکا و قابل اعتماد در معاملات و تبادلات تجاری و غیرتجاری است و مأموریت دارد تا اطلاعات اشخاص حقوقی را طی تمامی مراحل چرخه عمرشان از ثبت، تغییرات، ادغام، تفکیک، انتقال و انحلال ثبت و نگهداری نموده و دسترسی ذینفعان و بهره برداران را بر اساس موازین قانونی به اطلاعات به روز، قابل استناد و معتبر تمامی اشخاص حقوقی ثبت شده در جمهوری اسلامی ایران فراهم کند.

ادب اظهار داشت: اهمیت این بخش بویژه در توسعه دولت الکترونیک به قدری است که به عنوان یکی از رئوس برنامه‌های تحولی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نظر گرفته شده و این سازمان سعی نموده علیرغم محدودیت منابع، به دلیل نقش حائز اهمیت هویت استناد پذیر اشخاص حقوقی با پیش بینی ساختار اولیه و تامین سایر زیرساختها، نسبت به ساماندهی این مهم در یک نظام جامع کارآمد برای ایجاد هویت استنادپذیر اشخاص حقوقی جهت ارائه انواع خدمات به سایر نظام‌های اصلی کشور از جمله نظام‌های پولی، بانکی، مالیاتی، بازار سرمایه و سایر عرصه‌ها گردد.

مدیرکل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی افزود: به موجب برنامه‌های سال جاری و در راستای هوشمندسازی ارائه خدمات در سازمان ثبت، مقرر شده کلیه اقدامات و فرآیند‌های این بخش به صورت الکترونیکی انجام و برای تمامی اشخاص حقوقی پرونده جامع الکترونیک هویتی تشکیل گردد.

انتهای پیام/