صدور بیش از ۹۷ درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیک در دادگستری کرمانشاه
صدور بیش از ۹۷ درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیک در دادگستری کرمانشاه

خبرگزاری میزان – توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در نشستی چهار ساعته به بررسی دقیق سند تحول قضائی استان، بررسی مدل تعالی مرکز توسعه حل اختلاف، تحلیل جایگاه قضائی استان در سه ماهه منتهی به سال ۱۳۹۹، تحلیل برنامه‌های ابلاغی از سوی رئیس کل دادگستری به حوزه‌های قضائی و معاونین و مواردی از […]

خبرگزاری میزان – توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در نشستی چهار ساعته به بررسی دقیق سند تحول قضائی استان، بررسی مدل تعالی مرکز توسعه حل اختلاف، تحلیل جایگاه قضائی استان در سه ماهه منتهی به سال ۱۳۹۹، تحلیل برنامه‌های ابلاغی از سوی رئیس کل دادگستری به حوزه‌های قضائی و معاونین و مواردی از این دست پرداختند.

رئیس کل دادگستری استان در آغاز سخن با بیان اینکه همه در اداره دادگستری مهم و موثر هستند تاکید کرد معتقدیم همه در مدیریت دادگستری استان نقش دارند و بر اساس جایگاه‌ها و مسئولیت‌های کاملا مشخص، به انجام وظیفه می‌پردازند و در این میان آنچه حائز اهمیت است این است که عملکرد افراد در هر جایگاهی که باشند دیده می‌شود.

وی افزود همواره گفته ایم قضات و کارمندان از سرمایه‌های عظیم دستگاه قضائی هستند و باید به حفظ آرامش آن‌ها کمک کنیم چرا که نتیجه این آرامش به بازدهی بهتر در دادگستری منتج خواهد شد.

توسلی زاده با اشاره به نتایج شعب مختلف استان و بازدهی عملکرد تک تک آنها، جایگاه دادگستری استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت خوشبختانه دادگستری استان کرمانشاه همواره روند رو به رشدی داشته است و امیدواریم در همه زمینه‌ها به جایگاه شایسته‌ای که درخور تلاش همکاران باشد برسیم.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی شاخص‌ها در سند تحول قضائی استان یادآور شد بررسی و پیگیری پرونده‌های معوق و نیز شعب غیرفعال از جمله اموری است که باید همه رؤسا و دادستان‌های محترم و نیز رؤسای سایر شعب به دقت مورد توجه قرار دهند و به سامان برسانند.

 توسلی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقوله سازش در پرونده و مورد توجه قرار دادن این موضوع، تاکید کرد استفاده از مقوله سازش در میان مردم، به آرامش مردم و جامعه کمک خواهد کرد و این موضوع را به کرات باید برای قضات خود توضیح و توجیه کنیم چرا که معتقدیم بیش از ۹۰ درصد از پرونده‌ها قابلیت سازشی دارند؛ بنابراین توصیه می‌شود تا جایی که ممکن است از صدور حکم و مجازات خودداری شود و بازداشتی صورت نگیرید.

رئیس شورای معاونین دادگستری استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به مقوله کاهش جمعیت کیفری استان و اینکه به دنبال راهی برای این کاهش باشیم خاطرنشان ساخت باید همه قضات دنبال این باشند که چگونه می‌شود کمتر از مجازات زندان استفاده کرد و از مجازات‌های جایگزین استفاده نمایند. هر چند همواره تاکید کرده ایم در جرائم مهمه هیچ اغماضی صورت نگیرد.

وی با اشاره با آمار ابلاغ الکترونیک محاکم استان گفت بیش از ۹۷ درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیک انجام می‌شود و برآنیم به نقطه ایده آل برسیم.

در ادامه این نشست به بررسی مدل تعالی توسعه حل اختلاف استان پرداخته شد و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان با بیان نکات کاربردی این مدل بر اجرایی شدن آن تاکید کرد.

انتهای پیام/