شیوع سویه اُمیکرون در آذربایجان‌شرقی تحت کنترل است
شیوع سویه اُمیکرون در آذربایجان‌شرقی تحت کنترل است

به گزارش قلم پرس، عباسعلی درستی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بستگان نزدیک افراد مبتلا به اُمیکرون در آذربایجان شرقی در سلامت هستند و خود مبتلایان نیز در اواخر دوران قرنطینه بسر می برند و از وضعیت مناسبی برخوردار هستند.   وی همچنین یادآور شد: موارد بستری و […]

به گزارش قلم پرس، عباسعلی درستی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بستگان نزدیک افراد مبتلا به اُمیکرون در آذربایجان شرقی در سلامت هستند و خود مبتلایان نیز در اواخر دوران قرنطینه بسر می برند و از وضعیت مناسبی برخوردار هستند.  

وی همچنین یادآور شد: موارد بستری و ابتلا به کرونا نیز در آذربایجان شرقی در شرایط افزایشی قرار ندارد و اکنون ۲۹۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند.  

درستی افزود: روزانه آزمایش کرونای ۵۰ تا ۶۰ نفر در آذربایجان شرقی مثبت اعلام می شود و روزانه چهار تا ۶ فوتی کرونایی در این استان ثبت می شود.  

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در پیشگیری از کرونا، گفت: دُز سوم کرونا مصونیت کامل تری را به افراد می بخشد؛ بر این اساس افراد نسبت به تزریق این دُز تسریع و پس از سپری شدن سه ماه از زمان دز دوم (سینوفارم، برکت، باهارت) دز سوم خود را دریافت کنند؛ البته افرادی که واکسن آستروزنکا دریافت کرده اند باید پس از چهار ماه از گذشت دز دوم اقدام به دریافت مرحله سوم واکسیناسیون کنند.  

معاون بهداشتی دانشگاه تبریز با بیان اینکه با افزایش درصد دریافت کنندگان دز اول کرونا در استان، سرعت دریافت این مرحله کند شده است، ادامه داد: ۹۲درصد افراد بالای ۱۲سال آذربایجان شرقی دُز اول، ۸۳ تا ۸۴درصد این افراد دُز دوم و ۱۶ درصد دُز سوم واکسن کرونا را  دریافت کرده اند.  

درستی خاطرنشان کرد: ۹۳درصد جمعیت دانش آموزی بالای ۱۲سال آذربایجان شرقی و حدود ۸۰ درصد زنان باردار در آذربایجان شرقی نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.