شیوع بیماری«تب کنگو» در شهرستان بناب/معدوم سازی ۱۲۳۸ تن مرغ و تخم‌مرغ
شیوع بیماری«تب کنگو» در شهرستان بناب/معدوم سازی ۱۲۳۸ تن مرغ و تخم‌مرغ

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بناب از سمپاشی ۱۰۷ هزار مترمربع محل نگهداری دام شهرستان برای مبارزه با بیماری«تب کنگو» خبر داد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، عبدالرضا حنیفی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت شهرستان بناب با ارائه گزارشی از عملکرد اداره متبوع در جریان سال ۹۶ اظهار کرد: طی […]

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بناب از سمپاشی ۱۰۷ هزار مترمربع محل نگهداری دام شهرستان برای مبارزه با بیماری«تب کنگو» خبر داد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، عبدالرضا حنیفی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت شهرستان بناب با ارائه گزارشی از عملکرد اداره متبوع در جریان سال ۹۶ اظهار کرد: طی این مدت پنج مرکز غیرمجاز جمع‌آوری شیر و قصابی پلمب شدند.

وی افزود: طی این مدت همچنین ۵۰ پرونده تخلف به دادستانی ارجاع شده است.

حنیفی گفت: طی همین مدت بیش از ۳۷ تن موادغذایی فاسد و غیربهداشتی کشف و معدوم شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بناب سپس با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این اداره تصریح کرد: با وجود کمبود نیرو در جریان بیماری آنفلوانزای مرغی که گریبانگیر مرغداری‌های شهرستان شده بود، یک‌هزار و ۲۰۰ تن مرغ، ۳۸ تن تخم مرغ و ۲۲۷ تن نهاده‌های دامی معدوم شد.

حنیفی با بیان اینکه تمام کشتارها در کشتارگاه صنعتی بناب به صورت کاملاً بهداشتی و رعایت موازین دینی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: مبارزه با بیماری «تب کنگو» در سطح شهرستان آغاز شده و این بیماری معمولاً در بین حیوانات اهلی شایع می‌شود و اداره دامپزشکی بناب ۱۰۷ هزار مترمربع جایگاه و محل‌های نگهداری دام را در سطح شهرستان سمپاشی کرده است