شکایت خانواده شهدای مدافع حرم در آذربایجان‌شرقی علیه آمریکا
شکایت خانواده شهدای مدافع حرم در آذربایجان‌شرقی علیه آمریکا
مسوول بسیج حقوقدانان آذربایجان‌شرقی، گفت: خانواده‌های شهدای مدافع حرم استان طی تنظیم شکوائیه‌ای از آمریکا و دیگر عوامل شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانشان شکایت کردند.

به گزارش قلم پرس، محمدجواد عقلمندی با اشاره به موضوع شکایت خانواده شهدای مدافع حرم از آمریکا، اظهار داشت: با توجه به قوانین بین‌المللی خانواده شهدای مدافع حرم این حق را دارند تا علیه اقدامات دولت آمریکا در خصوص به شهادت رساندن مدافعان حرم در مجامع بین‌المللی طرح دعوی بکنند.

وی افزود: دادگاه‌های ایالات متحده آمریکا در هر دوره، به هر بهانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران طرح دعوی کرده و به صورت غیابی بدون اینکه فردی از کشورمان در جایگاه دفاع از اتهامات بر بیاید رای صادر کرده و با این کار اقدام به مسدود و توقیف کردن اموال ایران در دیگر کشورها می‌کنند، متاسفانه طرح دعوی متقابل در طی چند سال اخیر آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

مسوول بسیج حقودانان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود اسناد متقن علاوه بر چندین سازمان دولتی نزدیک به ۵۰ شخصیت دولتی ایالات متحده آمریکا و متحدان آن،  نقشی مستقیم در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و دیگر مدافعان حرم داشتند همچنین دولت آمریکا و همدستانشان زمینه‌های بروز جنگ در عراق و سوریه را فراهم کرده اند.

وی ادامه داد: بر اساس این موضوع بسیج حقوقدانان استان به منظور کاستن ذره‌ای از آلام روحی و جسمی خانواده‌های شهدای محترم حرم به وکالت از آنها اقدام به طرح دعوی حقوقی علیه عاملان شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و دیگر مدافعان حرم از طریق مراجع ذی‌ربط خواهد کرد.

عقلمندی تاکید کرد: دعوی مطرح شده از طریق مراجع ذی‌ربط در دادگاه‌های بین‌المللی و ایالات متحده آمریکا که ادعای بی‌طرفی دارند پیگیری خواهد شد.